قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: در روایات از لباس مخصوصی برای حضرت قائم (عج) به هنگام ظهور یاد شده است، چنانچه گاهی از پیراهن رسول خدا (ص) سخن گفته شده و گاه از پیراهن یوسف (ع) به عنوان لباس حضرت نام برده شده است.

لباسی که صاحب الزمان (عج) در زمان ظهور بر تن دارد!

در این باره یعقوب پسر شعیب روایت می کند: روزی در محضر امام صادق (ع) بودم که ایشان فرمودند: آیا نمی خواهی پیراهنی را که حضرت قائم به هنگام ظهور بر تن دارد به تو نشان دهم؟

عرض کردم: بسیار مایلم سرورم. پس حضرت صندوقچه ای را خواست و آن را گشود و از آن پیراهن کرباسی بیرون آورد و آن را باز کرد، که در گوشه ی آستین چپ آن لکه خونی بود.

امام صادق (ع) فرمودند: این پیراهن پیامبر (ص) است. در آن روزی که چهار دندان پیشین حضرت در جنگ اُحد را شکستند، آن را بر تن داشت و بدان حضرت قائم در حالی که این پیراهن را بر تن دارد قیام می نماید.

 همچنین مفضل بن عمرنقل می کند: روزی امام صادق (ع) به من فرمود: می دانی پیراهن یوسف (ع) چه بود؟

عرض کردم: خیر سرورم.

حضرت فرمودند: چون برای ابراهیم آتش افروختند، جبرئیل برای او پیراهنی آورد و بر تن او پوشانید تا گرما و سرما به او آسیب نرساند و چون وفات او فرا رسید، آن را در جلد دعایی نهاد و به بازوی فرزندش اسحاق آویخت. او نیز آن را به یعقوب داد و آنگاه که یوسف متولد گردید، یعقوب آن را به بازوی یوسف بست. بر یوسف نیز حوادثی گذشت تا اینکه عزیز مصر شد و چون یوسف آن را در آنجا از میان جلد بیرون آورد، یعقوب بوی آن را شنید و این سخن خداوند در قرآن است که در آن ماجرا از قول یعقوب می فرماید: من بوی یوسف را استشمام می کنم، اگر مرا به خطا نسبت ندهید، (سوره یوسف، آیه 94) و آن همان پیراهنی است که از بهشت فرو آمده است.

عرض کردم: سرورم؛ آن پیراهن اکنون به دست چه کسی رسیده است؟

حضرت فرمودند: به دست اهل آن است. آن پیراهن همراه قائم ماست، آنگاه که ظهور نماید (و آن را بر تن می نماید).

 

منابع:

1- شیخ حرعاملی. اثبات الهداة، ج 3: 542.

2- کلینی. کافی، ج 1: 232.

3- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج 52: 327، 355.

* نجم الدین طبسی. چشم تندازی از حکومت مهدی (عج): 91.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاکایی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    4 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • مهدی مقدم IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    4 0
    خدایا فرج امام زمان ما را هرچه زودتر برسان...