معاون اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور از افزایش یافتن پوشش بیمه ای اتباع و مهاجران خارجی با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران خبر داد.

پوشش بیمه ای اتباع و مهاجران خارجی افزایش می یابد


به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایرنا،'عباس نصراللهی' روز پنجشنبه در دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان افغانستان در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم بیان داشت: علاوه برهمکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل قصد داریم برای افزایش چتر بیمه ای اتباع خارجی از کمک موسسه های خیریه نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که از جمعیت نزدیک به یک میلیون نفری اتباع خارجی در سال گذشته 220 هزار نفر از خدمات بیمه ای استفاده کردند و امسال می خواهیم برای کلیه جمعیت اتباع خارجی پوشش بیمه را افزایش دهیم.

وی ابراز داشت: بیماران خاص 100 درصد، اقشار آسیب پذیر تا 70 درصد و سایر اقشار از اتباع خارجی نیز نیز تا 20 درصد از کمک های بیمه ای برخوردار خواهند شد.

وی افزود: هم چنین در نظر داریم همه افراد بالای 18 سال یا حداقل سرپرستان خانوار از اتباع خارجی را تحت پوشش بیمه عمر و حوادث پناهندگان خارجی قرار دهیم.

نصراللهی بیان داشت: یکی از خواسته های پناهندگان تسهیلاتی زیارت عتبات عالیات بود و در این زمینه با اقدامات صورت گرفته موانع برطرف شده است.

وی همچنین توسعه کمی و کیفی مسائل فرهنگی ، برطرف کردن موانع آموزشی و همچنین توجه به فعالیت های ورزشی پناهندگان خارجی را از دیگر اقدامات اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی ذکر کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی به خدمات فرهنگی و آموزشی و درمانی به پناهندگان اهتمام دارد و به همین دلیل از سازمان ملل می خواهیم که با حمایت و کمک از ایران موجب توسعه بیشتر زیرساخت های ورزشی و فرهنگی شود.

این مسوول وزارت کشور بیان داشت: در حوزه آموزش و پرورش، 350 هزار دانش آموز از اتباع خارجی در یک هزار و 500 کلاس درس در ایران به تحصیل می پردازند که هزینه های کلانی دارد اما این اقدام لوح زرینی در زمینه خدمات جمهوری اسلامی است که همواره می درخشد.

دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی واجتماعی پناهندگان افغانستانی با حضور جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی این کشور برگزار شد و شرکت کنندگان مسائل پیش رو را در کمیسیون هایی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.ک/3

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.