قدس آنلاین –ایلام: فرمانده هنگ مرزی دهلران گفت: فردی که قصد داشت 1260 سکه باستانی در دهلران را قاچاق کند، دستگیر شد.

دستگیری سارق 1260 سکه باستانی در دهلران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سرهنگ احمدرضا حاتمی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته معاونت اطلاعات هنگ مرزی دهلران اخباری از منابع موثق مبنی بر فعالیت فردی با هویت معلوم در زمینه خرید و فروش اشیاء تاریخی، اظهارداشت: پس از دریافت اطلاعات و با تحت نظر قرار دادن فرد مورد نظر و با شگردهای خاص پلیسی، قاچاقچی اشیا باستانی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه از این قاچاقچی 1260 سکه باستانی منقوش به تصویر پادشاهان قدیم کشف و ضبط گردید، افزود: علاوه بر این یک مجسمه به ابعاد تقریبی 6 سانتیمتر که بر روی آن عباراتی با خط میخی حک شده و قدمت آن به قبل از دوره اسلام باز می گردد، کشف و ضبط گردید.

فرمانده هنگ مرزی دهلران سوء استفاده برخی از سودجویان در سرقت اموال تاریخی این مرز و بوم و خارج کردن آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی را نگران کننده دانست و خاطرنشان ساخت: مرزبانان غیور جمهوری اسلامی به شدت با این موضوع مبارزه کرده و در این راه شهدایی تقدیم کشور اسلامی کرده است.

سرهنگ احمدرضا حاتمی با بیان اینکه منطقه دهلران بعلت قدمت تاریخی چند هزار ساله مورد مطالعات و کاوش های باستان شناسی بسیاری در تپه های باستانی علی کش، موسیان، سبز، خزینه، فرخ آباد و ... قرار گرفته است، اظهار داشت: منطقه دهلران در همسایگی خوزستان و جزو سرزمین باستانی بین النهرین قرار گرفته و آثار باستانی متعددی در دل خود جای داده و دارای قلعه ها و دژهایی همچون قلعه شیاخ، انجیر، سرقلا و شهر باستانی کلاته متعلق به دوران ساسانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.