سرمربی تیم فوتبال پرسپولیسی می‌گوید با 10 نفره شدن گل‌گهر سیرجان تفکر تاکتیکی پرسپولیس نیز به هم ریخت.

درخشان: دوست نداشتم گل‌گهر 10 نفره شود/ توهین به بنگر درست نبود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حمید درخشان در نشست خبری پس از دیدار تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان که با صعود سرخپوشان در ضربات پنالتی همراه بود، اظهار کرد: خوشحالم که توانستیم این دیدار را با پیروزی به پایان برسانیم. اما فراموش نکنیم وقتی تیمی 10 نفره می‌شود تمام معادلات به هم می‌خورد و برای گرفتن نتیجه و حفظ گل تیم 10 نفره تلاش مضاعفی را انجام می‌دهد.

او اضافه کرد: با 10 نفره شدن یک تیم تمام تفکرات تاکتیکی تیم مقابل نیز به هم می‌خورد و من دلم نمی‌خواهد که تیم مقابلم 10 نفره شود. هرچقدر از زمان بازی می‌گذشت فشار روحی و روانی بیشتری به ما وارد می‌شد و بازیکنان ما نیز فرصت‌های گل‌ بیشتری را از دست می‌دادند.

سرمربی پرسپولیس درخشش سنگربان گل‌گهر را یکی از دلایل ناکامی تیمش در رسیدن به گل‌های بیشتر دانست و گفت: غلامی بهترین بازیکن گل‌گهر بود و نمایش بسیار خوبی داشت. همچنین جعفرزاده بازیکن فوروارد گل‌گهر نیز روز خوبی را پشت سر گذاشت.

درخشان درباره درخشش سوشا مکانی که سه ضربه پنالتی را مهار کرد نیز گفت: ما دو دروازه‌بان خوب در تیم داریم. یکی متخصص گرفتن پنالتی و دیگری مرد روزهای بزرگ است. هر دو دروازه‌بان‌های من بازیکنان بزرگی هستند و در این پست دو بازیکن خوب داریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: پس از دریافت گل اول فشار مضاعفی به ما وارد شد و به دلیل نداشتن تمرکز آن گل را دریافت کردیم اما پس از آن تلاش کردیم تا آرامش خود را حفظ کنیم و به گل دست یافتیم. گل‌گهر تلاش خوبی را انجام داد و به خوبی مقاومت کرد و من برای ارائه این فوتبال زیبا به تیم حریف تبریک می‌گویم و به نظرم تماشاگران از دیدن این دیدار لذت بردند.

درخشان با بیان اینکه ما به تازگی از فشار دربی بیرون آمده‌ایم اظهار کرد: بعد از فشار دربی و البته خستگی راه، بازیکنانم دچار فشار زیادی شدند و می‌توانستیم خستگی را در ساق‌های آن‌ها مشاهده کنیم. من امیدوارانه به دیدارهای بعدی فکر می‌کنم. ما از نظر فنی سوار بر بازی بودیم و موقعیت‌های گل زیادی را داشتیم که اگر از این فرصت‌ها استفاده می‌کردیم می‌توانستیم بازی را زودتر به اتمام برسانیم. خوشبختانه با استفاده از تجربه بازیکنان‌مان و البته عملکرد دروازه‌بان، توانستیم این دیدار را با پیروزی به اتمام برسانیم.

او ادامه داد:‌از تمام کسانی که در برگزاری این دیدار به ما کمک کردند تشکر می‌کنم اما گلایه کوچک از تماشاگران سیرجانی دارم. درست نبود که به بازیکن ملی‌پوش خود بی‌احترامی کنند و به نظرم این اتفاق کوچک، کل مهمان‌نوازی خوب سیرجانی‌ها را زیر سوال برد. ما سال‌ها برای خدمت به فوتبال ایران تلاش کرده‌ایم و دوست نداریم چنین صحنه‌هایی را در استادیوم‌ها ببینیم.

سرمربی تیم فوتبال در مورد اضافه شدن نفرات جدید در طول نیم فصل به جمع سرخ‌پوشان اضافه کرد: فکر می‌کنم فردا (جمعه) صبح دو بازیکن خارجی از برزیل برای تمرین به ما اضافه می شوند و در ادامه نیز دو بازیکن دیگر نیز به جمع ما ملحق می‌شوند. در نهایت از بین این 4 بازیکن خارجی ما دو بازیکن را برای تقویت تیم انتخاب خواهیم کرد. البته باید ارزیابی‌های مختلفی را انجام دهیم و ببینیم در کدام پست‌ها نیاز به بازیکن داریم.

درخشان در مورد موارد مطرح شده مبنی بر برخی اختلافات او نیز گفت: من با هیچ کسی اختلاف ندارم و اگر کسی صحبتی از اختلاف من با شخص خاصی آورده است، صحت ندارد.

او ادامه داد: پرسپولیس تیم بزرگی است و هر کسی که می‌خواهد در آن حضور داشته باشد باید به بازی در تیم فوتبال پرسپولیس افتخار کند. ما نه از کسی خواهش می‌کنیم که در پرسپولیس بماند و نه برای کسی نامه فدایت شوم می‌فرستیم. ما هیچ گاه تیم را فدای بازیکن نمی‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: هر کسی که می‌خواهد در پرسپولیس بماند می‌تواند به کارش ادامه دهد و هر کسی که نخواست باید برود. ما تلاش می‌کنیم که بازیکنان خوب خود را حفظ کنیم.

او در مورد انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس نیز گفت: امیدوارم به صورت کلی این تغییر و تحولات در فوتبال ایران کم شود. این امر برای فوتبال ایران خوب نیست که تا فردی می‌آید چند ماه بعد دوباره تغییر می‌کند. این تغییر و تحولات پی‌درپی فوتبال را از حرکت می‌اندازد. باید به کسی که در پست مدیریت قرار می‌گیرد حداقل سه سال زمان دهند تا بتواند اقداماتش را انجام دهد و به نظرم به این صورت می‌توانیم شاهد رشد فوتبال باشیم.

درخشان خاطرنشان کرد: برای مثال به نتایج تیم‌های فوتبال پایه نگاه کنید. این نتایج برای فوتبال ملی ما یک فاجعه بود. ما باید یک برنامه‌ریزی دراز مدت را برای پیشرفت در فوتبال ایران داشته باشیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد عملکرد داور دیدار پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان گفت: به نظرم کمی در این دیدار داوری ضعیف عمل کرد. داور باید دقت کند و در جریان اتفاقات بازی باشد. توقع ما از یک داور لیگ برتری بیشتر بود و داور این دیدار را در حد یک داور لیگ برتری ندیدم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین به در اختیار نداشتن بازیکنان اصلی‌اش در ترکیب اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر تقریبا هر سه چهار روز یک بار به مصاف حریفان می‌رویم و با توجه به مصدومان و بازیکنانی که در اختیار ندارم کار ما بسیار دشوار می‌شود. در حال حاضر ما 5 بازیکن اصلی خود شامل رضا نوروزی، رضا حقیقی، پیام صادقیان، مهرداد پولادی و محمد عباس‌زاده را در اختیار نداریم و در کوران رقابت‌ها کار دشواری در پیش داریم.

درخشان اضافه کرد: البته در این میان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید تدابیری بیندیشند. سازمان لیگ کار خودش را انجام می‌دهد و به این امر نگاه نمی‌کند که یک تیم میلیاردها تومان برای موفقیت هزینه کرده و نباید این گونه با آن تیم رفتار شود. فشار بازی‌ها به این شکل ما را از پا می‌اندازد و از اهداف دور می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.