قدس آنلاین-شهرکرد،به هنگام وقوع هرگونه بحران، باید تلفن تمامی مدیران دستگاه های اجرایی روشن باشد و مسوولان به مطالبات مردم پاسخ بدهند.

مسوولان و مدیران دولتی باید پاسخگو مطالبات مردم باشند

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، بدنبال بارش نخستین برف سنگین پاییزی در استان چهارمحال و بختیاری در روزهای اخیر ،تعدادی از مردم استان و مسافران برون شهری به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی سفر، دچار مشکلات و معضلاتی شدند .

 از سوی دیگر بارش برف در 2روز گذشته باعث قطعی خطوط برق در روز پنجم آذرماه شد، که گلایه های تعدادی از مردم در شهرکرد و چند روستای این شهرستان را به همراه داشت.


در این راستا، استاندار چهارمحال و بختیاری ،صبح پنچشنبه مسوولان عضو ستاد مدیریت بحران این استان را گرد هم آورد و گزارشی از روند خدمات رسانی به مردم را از مسوولان دریافت کرد.


قاسم سلیمانی در نشست ستاد مدیریت بحران در ساختمان استانداری چهارمحال و بختیاری افزود:به هنگام وقوع هرگونه بحران، باید تلفن تمامی مدیران دستگاه های اجرایی روشن باشد و مسوولان به مطالبات مردم پاسخ بدهند.

وی با یادآوری،بحران بارندگی در بیست و یکم آبان 1385 و بارش برف در پنجم آذرماه امسال تاکید کرد:این بحران ها باید مایه عبرت مدیران دستگاه های اجرایی باشد و باید مسوولان در این رابطه چاره اندیشه بلند مدت داشته باشد و تدابیر لازم و به موقع را برای بروز هر گونه بحران و حوادث طبیعی را مد نظر داشته باشند.

رییس ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت:کاهش آسیب های ناشی از بحران های احتمالی به ویژه در هنگام بارندگی نیازمند اطلاع رسانی به موقع از طریق صدور اطلاعیه ها و اخطاریه ها و پخش آن از صدا و سیما، خبرگزاری ها و سایر رسانه های گروهی است.

سلیمانی افزود:هرس و ساماندهی وضعیت درختان در تمامی نقاط چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرکرد اهمیت بسزایی دارد.

رئیس شورای تامین استان گفت: هنگام وقوع هرگونه بحران وظیفه مدیریت و اطلاع رسانی به صورت واحد در استان بر عهده اداره کل مدیریت بحران استانداری و در شهرستان های 9 گانه بر عهده فرمانداران است.

وی یادآور شد:کمک به تکمیل زیرساخت های دستگاه های اجرایی خدمات رسان نیز باید در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد.

سلیمانی ، کمک مردم به مسوولان در هنگام وقوع بحران را باعث کاهش خسارت ها و مدیریت سریع تر دانست و گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری به ویژه در بخش خدمات رسانی، باید نسبت به بحران های احتمالی آینده به ویژه در هنگام بارندگی ها تدابیر لازم را اندیشیده و برنامه های عملیاتی را به موقع اجرایی کنند.

شایان ذکر است،بارش برف در روز 2 روز گذشته باعث شکستن شاخ و برگ درختان و قطعی برق در چندین نقطه شهر و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.