نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره بررسی موارد مرتبط با بهداشت و درمان در طرح دائمی کردن برخی از احکام بودجه، گفت: پیشنهاد شده که بیمه پایه اجباری شود که امیدواریم در صحن علنی نیز مورد موافقت قرار گیرد.

تاکید نایب رییس کمیسیون بهداشت بر اجباری کردن بیمه پایه
عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: بر اساس رسیدگی به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پیشنهاد کردیم که بیمه پایه به صورت اجباری در کشور عملیاتی شود.

وی افزود: در واقع آنهایی که توانایی بیمه‌ای ندارند توسط وزارت رفاه شناسایی و مورد ارزیابی قرار گیرند تا آنها هم از امکانات بیمه برخوردار شوند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پیشنهاد در کمیسیون بهداشت مورد موافقت قرار گرفته و کمیسیون برنامه و بودجه نیز آن را تایید کرده که امیدواریم در صحن علنی مورد موافقت قرار گیرد، گفت: متاسفانه سرانه کشور ما در حوزه بیمه‌ای و بهداشتی نسبت به سرانه کشورهای پیشرفته کم است و ما با منابعی که باید در نظر بگیریم باید بتوانیم مرز میان بیمه پایه و تکمیلی را شناسایی کنیم و نیازهای اساسی مردم در قالب بیمه پایه پوشش داده شود.

رستمیان با بیان اینکه پوشش بیمه برای مردم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: پوشش بیمه‌ای هم از لحاظ کمی و کیفی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که باید به آن توجه شود، در واقع اجباری شدن بیمه پایه از اقدامات مهمی است که در صورت عملیاتی شدن، پوشش بیمه‌ای همه‌جانبه‌ای را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.