پیکر زنده‌یاد "عظیم جوانروح" جمعه 7 آذر ماه با بدرقه اهالی سینما و تلویزیون از "خانه سینما" به قطعه هنرمندان بدرقه شد.

جوانروح هم به قطعه هنرمندان بدرقه شد

به گزارش  ایسنا‌،در ابتدای این مراسم پدرام اکبری به عنوان مستندساز و مجری مراسم در سخنانی به شرح زندگینامه عظیم جوانروح و همچنین فعالیت‌های هنری که تاکنون داشته است‌، پرداخت.

در ادامه فرخ مجیدی از هم دانشکده‌های عظیم جوانروح سخنانی را در وصف شخصیت این هنرمند فقید مطرح و اظهار کرد: در مدرسه سینما و تلویزیون سال 47، جایی بود که با "عظیم" آشنا شدم، او شخصیت پور شور و نشاطی داشت.

این هنرمند یادآور شد: او فردی بود که همه را به خود جلب می‌کرد همیشه پیشگام بود و به عنوان موتور متحرک عمل می‌کرد. در همان سال‌ها او همیشه ما را ساعت 5 صبح بیدار می‌کرد و زمستان و تابستان به قله توچال می‌کشاند. در این سال‌ها بارها در خطر سقوط قرار می‌گرفتیم و "عظیم" بود که جان ما را نجات می‌داد.

مجیدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با غم و افسوسی که برای از دست دادن عظیم جوانروح بر دل داشت، گفت: عظیم بسیار پرتحرک‌، شاد و با نشاط بود و با چشم‌های یک کودک کنجکاو به دنیای اطرافش نگاه می‌کرد و عمل می‌کرد و کمتر پروژه‌ای اتفاق می‌افتاد که "عظیم" فعالیت پور شور ونشاط نداشته باشد. به عنوان مثال در ساخت سریال «آتش بدون دود» در سال‌های قبل از انقلاب عظیم چند روزی را برای مرخصی به تهران آمد دیدم لاغر شده است و چشم‌هایش ورم کرده است به او گفتم چه شده است چرا خودت می‌کشی؟ اما او گفت: نه اینطورنیست کار را سه شیفته کرده‌ایم و من در سه شیفت هستم در نتیجه عوامل وقتی نمی توانستند عظیم را در این سه شیفت وادار به استراحت کنند به او مرخصی چند روزه داده و کار را تعطیل کرده بودند. کسانی که با او همکاری داشتند این حرف‌های من را درک می‌کنند. زمان گذشت و چند سالی از ایران دور بودم و تلفنی و از طریق نامه با او در ارتباط بودم که او همیشه مرا تشویق می‌کرد که برگردم.

فرخ مجیدی در پایان صحبت‌هایش اشاره کرد: دیگر عظیم آن شور و نشاط را نداشت و گویا اولین علائم بیماری را درک کرده بود و حتی وقتی در بیمارستان بود تمایل نداشت کسی به دیدنش برود. من کمی از این برخورد او دلخور شدم اما تازه درک می‌کنم که چرا تمایل داشت کسی به دیدنش نرود؟! کسی که همیشه مرگ را دست می انداخت این بار احساس کرده بود مجبور است مقابل مرگ تسلیم شود و حاضر نبود جلوی دوستانش این تسلیم و شکست را تجربه کند.

کیومرث پوراحمد کارگردان سریال ماندگار «قصه‌های مجید» و «سرنخ» که در این مجموعه‌ها با عظیم جونروح همکاری داشت در سخنانی ضمن بیان این مطلب که تلخ‌تر از مرگ "عظیم" مرگ ماست که در کُنج عزلت خزیده‌ایم و از هم دلمرده شده‌ایم‌، ادامه داد: چشم سیاستمداران فرهنگ ستیز بالندگی فرهنگ را نمی‌تواند ببیند.

وی در ادامه گفت: همگی بیرون از زمان ایستاده‌ایم و هیچ کس با هیچ کس سخن نمی‌گوید و خاموشی است.

کیومرث پوراحمد در عین حال با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی عظیم جوانروح گفت: او همیشه سر صحنه پر انرژی و همراه و همدل بود به هر حال نعمتی برای ما بود.

پور احمد در پایان سخنانش ضمن تاسف برای از دست رفتن این هنرمند گفت: عظیم دمت گرم به هر حال نعمتی برای ما بودی.

به گزارش ایسنا، سام جوانروح پسر زنده یاد عظیم جوان‌روح صبح امروز از کانادا به ایران آمده بود نیز در برنامه حاضر بود که به حضورش اشاره شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    یادش بخیر هیچ وقت بازی آقای جوانروح روبروی یا در کنار آقای جمشیدهاشم پوررااز یادم نمیره.یاد قدیما بخیر واقعا دنیای دیگه ای بود.با عرض معذرت اسم فیلمو الان یادم نیست.