قدس آنلاین: دولت ژاپن اعلام کرده است در سال گذشته میلادی، افزایش چشمگیر افسردگی و خودکشی ژاپنی ها ۳۲ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور صدمه زده است. 

خسارت 32 میلیارد دلاری افسردگی و خودکشی به اقتصاد ژاپن 

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، گرچه یک باور قدیمی در ژاپن وجود دارد که بیماری روانی چیزی فراتر از کاهلی و تنبلی نیست و برای درمان آن باید رنج و مرارت کشید، اما نتایج تحقیقات نشان می دهد بیکاری و ناتوانی در تامین هزینه های درمانی، مهم ترین علل گسترش افسردگی و خودکشی در این کشور است.

به گفته دانشمندان دانشگاه توکیو، در سال گذشته میلادی (2011) بیش از ۳۲ هزار نفر در ژاپن خودکشی کرده اند. یوشیهیکو نودا، نخست وزیر ژاپن، رکود اقتصادی، افسردگی های ناشی از ورشکستگی مالی، از دست دادن اعتماد به نفس و نامشخص بودن آینده شغلی را از عواملی دانسته که ژاپنی‌ها را به سوی خودکشی سوق داده است.

دولت ژاپن برای مقابله با این پدیده ستاد بحران تشکیل داده و امیدوار است با کمپین‌های تبلیغاتی که راه اندازی کرده، به آگاه سازی اجتماعی و مهار پدیده خودکشی کمک کند.

اما کارشناسان معتقدند نگرش مردم ژاپن نسبت به افسردگی و ناملایمات روحی و روانی، یکی از علل تشدید این بحران است.

اخلاق گرایی و نگرش سنتی به بیماریهای روانی در میان بزرگسالان ژاپنی، منجر به آن شده است که افراد به خاطر ترس از انگ خوردن از مراجعه به روانشناس و دریافت خدمات روانپزشکی طفره روند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.