وزیر دولت دهم، با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی، مظهر اعتدال بود، گفت: اگر بعضی ها صرفا شعار اعتدال را مطرح می کنند ایشان در عمل کاملا به رعایت انصاف و اعتدال پایبند بودند و اعتدال در رفتار ایشان نمود داشت.

حسینی: آیت الله مهدوی کنی مظهر اعتدال در عمل بود نه در شعار/ روایت آخرین دیدار


 

سید محمد حسینی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ویژگی های آیت الله مهدوی کنی، گفت: قبل از ورود به دانشگاه ایشان را به عنوان یک شخصیت مبارز و انقلابی می شناختم اما بعد از ورود به دانشگاه امام صادق(ع) دریافتم که بیش از هرچیز ایشان یک شخصیتی پارسا، اخلاقی، معنوی و علمی است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این استاد اخلاق هیچ تعلق خاطری به پست و مقام نداشت و نشان داد که حاضر است همه مسئولیت های اجرایی را واگذار کند و به مرکز علمی بیاید و به تربیت نسل جدید برای انقلاب اسلامی بپردازد.

وی با بیان اینکه اخلاق ایشان قبل از آنکه نظری باشد عملی بود، تصریح کرد: رفتار آیت الله مهدوی کنی متین، تواضع و همراه با سعه صدر بود بطوریکه همواره اخلاق نیکش برای ما درس آموز بود.اخلاقی که ایشان به شاگردانش آموزش می داد،  اخلاق انزوا و گوشه گیری نبود بلکه فرد را برای نقش آفرینی در جامعه تربیت می کرد.

حسینی آیت الله مهدوی کنی را الگوی یک سیاستمدار با اخلاق نامید و گفت:خیلی ها در سیاست برای کسب پایگاه مردمی سیاسی کاری و یا عوام فریبی می کنند اما ایشان بسیار به مبانی دینی مقید بود و بر همین مبنا از صراحت لهجه برخوردار بود و آنجایی که باید سخن بگوید با صلابت صحبت می کرد که یک نمونه آن مواضع صریح ایشان در فتنه 88 بود. این استاد پارسا از سرزنش سرزنش کنندگان باکی نداشت و به مسیر خود ادامه می داد.

این دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: ایشان در عین حال که به مقام و مسئولیت ها بی اعتنا بود اما اگر جایی احساس تکلیف می کرد در صحنه حاضر می شد. همچنانکه با وجود بیماری ریاست مجلس خبرگان رهبری را پذیرفتند و تا آخرین لحظه عمر خود به انقلاب و نظام و خدمت کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله مهدوی در دانشگاه بر نظم، انظباط، دانش اندوزی و رعایت انصاف تاکید داشتند، گفت: ایشان مظهر اعتدال بودند اگر بعضی ها صرفا شعار اعتدال را مطرح می کنند ایشان کاملا به رعایت انصاف و اعتدال پایبند بودند و اعتدال در رفتار ایشان نمود داشت.

وزیر دولت دهم بیان داشت: هرگاه مسئولت اجرایی برعهده ام بود خدمت ایشان می رسیدم و از توصیه ها ایشان استفاده می کردم و همیشه دعای خیرشان برای من برکت داشت.

حسینی با اشاره به آخرین دیدارش با آیت الله مهدوی کنی گفت: در روز 14 خرداد، مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)  ایشان با جود بیماری چند ساعت در آن مراسم حضور داشت و هنگام بازگشت من خودرو ایشان را دیدم دستی تکان دادم و آیت الله مهدوی با وجود بیماری و خستگی خودرو را نگه داشتند و با لبخند همیشگی خود با من احوالپرسی کرد و من دست ایشان را بوسیدم. آیت الله مهدوی کنی را به عنوان استاد و معلم پارسای خود می شناسم چرا که نصیحت و توصیه ها ایشان همواره با من است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.