رییس جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش به حمایت از مردم سوریه در مقابله با تروریسم، اتخاذ اقدامات لازم برای گذار از حوادث تاسف‌بار حال حاضر این کشور و تحقق اتحاد و صلح در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه خواهد داد.

پوتین: به حمایت از دمشق ادامه می‌دهیم/ داعش با حمایت غرب به وجود آمد

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه، تاکید کرد: تماس‌های مسکو با نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مخالف در این کشور و همچنین رایزنی با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ترکیه، با هدف دستیابی به سازش و پایان بحران در سوریه صورت می‌گیرد.

پوتین اظهار داشت: وضعیت کشور سوریه به شدت نگران‌کننده است و ما فشار سنگینی که در جریان درگیری‌های خونین سوریه بر ترکیه وارد می‌شود را درک می‌کنیم. اوضاع جاری در ترکیه و خطری که این کشور و دیگر کشورها را تهدید می‌کند و نیز بحرانی شدن اوضاع سوریه به دلیل فعالیت‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است که یک زمان کشورهای غربی بر روی آنها سرمایه گذاری کرده بودند، با آنان همسو شند و آنها را تشویق کردند.

 

رییس جمهوری روسیه افزود: روسیه مقابله با تروریست‌ها و گروه‌های تندرو در کشورهای آشوب‌زده خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله سوریه را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جامعه بین‌الملل می‌داند اما تاکید دارد که تلاش‌ها برای جلوگیری از این خطر باید براساس قطعنامه‌های شورای امنیت و پایبند به اجرای قوانین بین‌المللی و قبل از آن براساس اصل حفظ حاکمیت کشورها، عدم دخالت در امور داخلی آنها، اصل شفاف‌سازی و بدون هیچ‌گونه دستورالعمل پنهانی انجام شود.

 

پوتین با تاکید بر ادامه حمایت کشورش از دولت‌های سوریه و عراق و دیگر کشورهایی که با افراط‌گری مقابله می‌کنند، گفت: به طور کلی بر این باوریم که بررسی مسائل و خطرات در خاورمیانه و شمال آفریقا باید به شکل کامل و با تحلیل عمیق انجام شود.

وی افزود: واضح است که افراطی‌ها از اختلاف همیشگی کشورهای عربی و اسرائیل، برای جذب نیروهای جدید به ویژه در بین جوانان سوء استفاده‌های بسیاری کرده‌اند.

پوتین تاکید کرد: روسیه از ابتدای بحران کشور سوریه برای دستیابی سوری‌ها به سازش سیاسی و براساس بیانیه ژنو مبنی بر دستیابی به توافق از طریق گفت‌وگوی داخلی بدون هیچ پیش‌شرط و دخالت خارجی تلاش کرده است.

 

پوتین در پایان گفت: تقویت گروه‌های تروریستی در سوریه و خاورمیانه به شکل کلی نیازمند این است که همه گروه‌های مختلف سیاسی و غیرتروریستی این کشور برای دستیابی به سوریه‌ای متحد و دموکرات که در آن امنیت و صلح براساس عدالت و مساوات در میان گروه‌های مختلف و شهروندان برقرار باشد، تلاش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.