معتمدی: قدس ویژه خراسان - فرماندار مشهد در خصوص آخرین خبرها از بسته پیشنهادی حاشیه شهر به قدس گفت: بسته اولیه توسط شورای شهر با همفکری شهرداری و فرماندار پیشنهاد و سپس در ستاد توانمندسازی استان مطرح و تکمیل شد.

بسته پیشنهادی « حاشیه شهر مشهد»  در انتظار تصمیم تهران است

گلستانی‌فرد با بیان اینکه کارهای جدی در مشهد برای بسته پیشنهادی انجام شد، افزود: این بسته پس از تکمیل در ستاد توانمندسازی استان به تهران فرستاده شد.

وی اضافه کرد: 10 روز پیش در جلسه‌ای در تهران با حضور استاندار، رئیس شورا، شهردار و نمایندگان این بسته کامل شد و همان روز تحویل معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور شد.

وی ادامه داد: اکنون این بسته در مراحلی است که تلاش می‌شود یا در احکام برنامه 5 ساله ششم توسعه کشور و یا در بودجه سال آینده لحاظ شود.

وی تأکید کرد: بسته پیشنهادی حاشیه شهر مشهد با تمام جزییات در اختیار حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قرار گرفته است و اکنون منتظر نتیجه مرکز هستیم.

وی در بخش دیگر به موضوع فرمانداری ویژه مشهد اشاره کرد و گفت: چند روز پیش یکی از روزنامه‌ها به نقل از فرماندار تیتر زده بود که فرمانداری ویژه مشهد نهایی شده است، در حالی که در آن جلسه عنوان شد در ابتدای کار هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان مشهد ادامه داد: ارتقای فرمانداری مشهد به فرمانداری ویژه پیشنهاد استاندار خراسان رضوي بود که در این خصوص با وزیر کشور نیز مذاکره و کلیات مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد استان برنامه ارایه دهد.

گلستانی فرد با بیان اینکه وزارت کشور خواستار طرح توجیهی در این خصوص شده است، گفت: با وجود این، هنوز در ابتدای کار هستیم.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقال کارگاه‌ها و صنایع چوبی مستقر در خین عرب و آتش سوزی‌هایی که هراز گاهی رخ می‌دهد، گفت: در مشهد اقدامها برای انتقال مشاغل و صنایع مزاحم برخی مشاغل شروع شده است، اما متأسفانه یا رها یا نیمه کاره مانده است.

وی اضافه کرد: مکانهایی برای استقرار مشاغل و صنایع مزاحم به خارج از شهر دیده شده است از جمله همین صنایع چوب و صنایع خطرناک دیگری که باید مستقل شود.

وی ادامه داد: فرمانداری به این حوزه ورود یافته و جزو برنامه‌هاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.