قدس آنلاین، الف.زمینی؛ با ما همراه باشید با مروری بر روزنامه های سیاسی، اقتصادی و ورزشی امروز؛

از "نفت 60دلاری" تا "سکته قلعه نویی"

مذاکرات به نتیجه نرسد آمریکا بیش از همه ضرر می کند

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج، تلاش، جدیت و ایستادگی هیات مذاکره کننده ایرانی را تحسین کردند. روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور بسیجیان: مذاکرات به نتیجه نرسد آمریکا بیش از همه ضرر می کند"؛ تیتر یک روزنامه "همشهری" نیز همین جمله از رهبر معظم انقلاب است.

روزنامه شهروند نیز در این خصوص نوشت: "رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان: با مذاکرات مخالف نبودم، با تمدید هم مخالف نیستم"

در تیتر یک روزنامه "وطن امروز" هم می خوانیم: "رهبر انقلاب با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی درباره ضرورت حفظ امنیت اسرائیل در سایه مذاکرات هسته ای: توافق بشود یا نشود اسرائیل ناامن تر خواهد شد"

تیتر چند روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است:

جام جم: "توافق نشود آمریکا ضرر می کند"

سیاست روز: "چه توافق بشود و چه نشود، اسرائیل روز به روز ناامن تر خواهد شد"

آفتاب یزد/ همبستگی/ آفرینش/ شرق: "با تمدید مذاکرات مخالف نیستم"

کیهان: "فقط توافق عادلانه را می پذیرم، هیچ نیازی به اعتماد آمریکا نداریم"

***

گزارش نیوزویک از سردار سلیمانی

روزنامه "مردم سالاری" از دیدگاه معتبرترین نشریه آمریکا (نیوزویک) درباره سردار ایرانی می نویسد: "سلیمانی در حال له کردن داعش است"

"روژان" نیز در این خصوص نوشت: "گزارش نیوزویک از سردار سلیمانی؛ مغر متفکر نظامی ایران در عراق: مردی که در حال له کردن داعش است"

***

نفت به 60دلار هم می رسد

یکصد و شصت و ششمین نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت برگزار شد. روزنامه "شهروند" پیامد نشست اوپک در بازارهای جهانی و ایران را بررسی می کند. این روزنامه در تیتر یک خود می نویسد: "سقوط نفت؛ گرانی طلا و دلار"

"ابرار اقتصادی" هم از خروج دود خاکستری از دودکش های اوپک می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "نفت به 60دلار هم می رسد"

روزنامه "جهان اقتصاد" در تیتر یک خود نوشت: "ادامه سقوط قیمت نفت با سکان داری اوپک!"؛ "زنگنه" در همین زمینه گفته است: "از تصمیم اوپک ناراحت نیستم"

"جهان صنعت" نیز در تیتر یک خود با اشاره به اینکه "نفت به پایین ترین رقم طی 4 سال اخیر رسید" در تیتر اول خود نوشت: "بودجه گرفتار نفرین منابع"؛ این روزنامه در خصوص نشت وین نوشت: "مرغ یک پای اوپک"

روزنامه "دنیای اقتصاد" هم با اشاره به اینکه سد 70دلاری بازار جهانی نفت هم شکسته شد؛ در تیتر یک خود نوشت: "سقوط نفت با سیگنال اوپک"

***

اس دق لال / شایعه سکته قلعه نویی در اصفهان

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد و تیم های پرسپولیس، پدیده، ذوب آهن و نفت جزو 4 تیم پایانی شدند. در این میان استقلال با باخت برابر ذوب آهن نتوانست به جمع 4 تیم برتر راه یابد.

در صورتیکه استقلال برنده می شد، در مرحله بعد به مصاف پرسپولیس می رفت. به همین خاطر روزنامه "پرسپولیس" در تیتر یک خود نوشت: "«اس دق لال»؛ الفرار!" این روزنامه همچنین در صفحه اول خود نوشته است: "پرسپولیس نترس سر قرار حاضر شد"

البته این روزنامه اشاره ای به اینکه تیم پرسپولیس در 120دقیقه نتوانست از گل کهر 10نفره ببرد و کار به ضربات پنالتی کشید، ندارد!

از نکات جالب و البته عجیب این است که روزنامه ورزشی "گل" هم تیتر و جملاتی شبیه روزنامه پرسپولیس در صفحه اول خود دارد. این روزنامه با بیان اینکه "قول و قرار داربی بهم خورد" در تیتر یک خود می نویسد: "اس «دق»لال"

تیتر یک روزنامه "ابرار ورزشی" به این شرح است: "ذوب آهن، دربی 80 را لغو کرد"

روزنامه "استقلال" نیز با صفحه ای که بیشتر رنگ مشکی در آن بکار رفته است به چاپ رسید و در صفحه اول خود نوشت: "حذف از جام حذفی شایسته تو نیست، به اوج برگرد استقلال ... "

"خبر ورزشی" هم با بیان اینکه "استقلال سر قرار دربی حذفی حاضر نشد"؛ در تیتر یک خود خطاب به قلعه نویی نوشته است: "بزرگوار! نه نگو، خودت برو"؛ این روزنامه همچنین از "شایعه سکته قلعه نویی در اصفهان" می نویسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.