قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي: با سردتر شدن هوا در اواخر پاييز شيوع بيماري هاي سرماخوردگي، آنفولانزا، لارنژيت و... بيشتر ديده مي شود. بهتر است تا با شروع علائم بيماري، اقدام مناسب درماني صورت گيرد تا علاوه بر پيشگيري از تشديد بيماري مانع از انتقال آن به ديگران نيز شد.

توصيه هايي ساده و مؤثر براي درمان سرماخوردگي

سرماخوردگي و گرفتگي بيني

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ سرماخوردگي عفونت رايج در ايام سرد است كه با عطسه، آبريزش يا سوزش بيني، سردرد و اغلب تب خفيف همراه است. هيچ معجزه درماني قطعي در برابر ويروس ها وجود ندارد و به طور معمول علائم بيماري پس از چهار يا پنج روز بهبود مي يابد. با اين حال، مي توان از داروهايي براي گرفتگي بيني استفاده كرد تا تنفس راحت تر باشد.

همچنين مرطوب نگه داشتن مخاط بيني به كمك سرم شستشو و استنشاق بخار آب يا ديگر عصاره هاي گياهي مانند اكاليپتوس بسيار مفيد است.

خس خس گلو و سرفه  هاي خشك

لارنژيت بيماري ديگر فصل سرماست كه در اغلب موارد ويروس ها عامل آن هستند. علائم بيماري با سرفه هاي خشك دردناك، مشكل در بلع غذا و تب بالا بروز مي كند. اسپري ضد احتقاق، غرغره كردن و قرص هاي مكيدني همراه با مسكن براي تسكين فوري بيماري مؤثر است.

سرفه

در واقع درمان سرفه هاي خشك و خلط آور مانند هم نيست.

سرفه هاي خلط آور در اغلب موارد به دليل عفونت ويروسي يا باكتريايي در مجاري تنفسي بروز مي كند و نبايد با استفاده از داروهاي ضدسرفه مانع آن شد زيرا در اين صورت مجاري تنفسي تميز نمي شود. از ابتداي علائم بيماري ممكن است ترشحات در نايژه ها جمع شده و عفونت باكتريايي را در پي داشته باشد. بايد با مصرف داروهاي اكسپكتورانت خروج ترشحات راحت تر انجام شود.

دم نوش هاي آويشن يا شيرين بيان نيز در بيرون راندن ترشحات و بهبود علائم بيماري مؤثر است.

سرفه هاي خشك را مي توان به كمك شربت يا قرص هاي مكيدني ضدسرفه و مايعات گرم و مسكن تسكين داد.

منبع:www.Esante.fr

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.