یوسف پور: 261 طرح پژوهشی در سال 92 در آستان قدس رضوی اجرا شد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آستان قدس رضوی افتتاح شد

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی شب گذشته در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره فعالیتهای پژوهشی آستان قدس در سال گذشته، گفت: این طرحهای پژوهشی از سوی 12 مؤسسه فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی در سال گذشته به انجام رسیده است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه از این تعداد، 9/47 درصد پژوهشها، بنیادی است، ادامه داد: 52 درصد نیز کاربردی و بقیه پژوهشهای توسعه ای، بوده است.

حسینی، به مقالات علمی که از سوی استادان و دانشجویان مراکز آموزش عالی آستان قدس رضوی منتشر شده است، اشاره کرد و گفت: 276 مقاله در سال 92 منتشر شده که 20 درصد مقاله ها، علمی- پژوهشی و 4/20 درصد علمی- تخصصی بوده است که پنج درصد از این مقاله ها در گستره بین المللی و 15 درصد به صورت ملی، منتشر شده است.

وی با بیان اینکه پژوهش به عنوان یک راهبرد اساسی مورد توجه خاص آستان قدس رضوی است، افزود: آستان قدس رضوی در راستای توسعه همه جانبه فعالیتهای پژوهشی با مؤسسه ها و سازمانهای مختلف در کشور، آماده همکاری است.

خاطرنشان می شود، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آستان قدس رضوی با زیربنای هزار مترمربع و با همکاری بنیاد فرهنگی رضوی، بنیاد پژوهشهای اسلامی، بیمارستان رضوی، مؤسسه جوانان، سازمان کتابخانه ها، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و روابط عمومی، تا 29 آذرماه پذیرای علاقه مندان و متخصصان، در مرکز نمایشگاه ها و همایشهای آستان قدس رضوی در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی، خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.