قدس آنلاین،الف.زمینی؛ کشتار دانش آموزان در پاکستان توسط طالبان، نخستین گام مجلس برای برخورد قاطع با فساد و طرح افزایش 2برابری جریمه های رانندگی از جمله خبرهای مهم روزنامه های امروز بودند.

از "افزایش 2برابری جریمه های رانندگی" تا "حتمی بودن امضای توافق هسته ای"

مجلس نخستین گام را برای برخورد قاطع با فساد برداشت

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "مجلس نخستین گام را برای برخورد قاطع با فساد برداشت"؛ در تیتر یک خود می نویسد: "طرح تاسیس «سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» زیر نظر رهبر انقلاب"

گفتنی است با وجود گذشت 13سال از فرمان 8ماده‌ای، هشدارهای رهبر معظم انقلاب طی این مدت با بروز مفاسد اقتصادی بزرگ، پررنگ‌تر شدند و در دیدارهای مختلف با مسئولان اجرایی، قوه قضاییه و قوه مقننه از بی‌توجهی نسبت به این مسئله انتقاد کردند.

درپی «پی نوشت» منتقدانه و معنادار مقام معظم رهبری در حاشیه نامه معاون اول رئیس جمهور به ایشان در خصوص همایش مبارزه با فساد که در آن تأکید شده بود مسؤولان سه قوه تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. مجلسی ها دست به کار شده اند و با تدوین طرحی به دنبال برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی هستند.

***

کشتار دانش آموزان در پاکستان

بیش از 130 نفر در حمله طالبان به یک مدرسه در پاکستان کشته شدند. بیشتر کشته شدگان از دانش آموزان مدرسه ارتش در پیشاور هستند. عکس روی جلد روزنامه "قدس" به همین خبر اختصاص دارد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "کشتار دانش آموزان در پاکستان"

روزنامه "همشهری" نیز عکس روی جلد خود را به این کشتار اختصاص داد و نوشت: "قتل عام کودکان پاکستان توسط طالبان"

روزنامه "نسل فردا" نیز با بیان اینکه "سایه افراطی گری بر سرخاورمیانه"؛ در تیتر یک خود می نویسد: "گروگانگیری در پاکستان با 130 کشته"

روزنامه "کلید" نیز عکس تمام صفحه خود را به این خبر اختصاص داده است و با بیان "135کشته و بیش از 114 مجروح" در تیتر یک خود می نویسد: "کودک کشی به سبک طالبان"

"مردم سالاری" نوشت: "قدرت نمایی با سلاخی کودکان پیشاور"؛ روزنامه "سیاست روز" نیز همگرایی منطقه ای را راهکار نجات پاکستان دانست.

***

خمیر مرغ مجاز یا غیرمجاز؟!

وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی نظر متفاوتی درباره ممنوعیت یا مجاز بودن استفاده از خمیر مرع دارند. در تیتر یک روزنامه "همشهری" می خوانیم: "خمیر مرغ مجاز یا غیرمجاز؟"

طبق معمول مراجع ذیربط هشدارهای وزارت بهداشت را کم اهمیت نشان دادند. در تیتری در روزنامه "هفت صبح"  نوشته شده است: "خمیر مرع مجاز شد، واکس میوه هم خیلی اشکال ندارد!"

چندی پیش پارسینه نوشته بود: "خمیر مرغی که در کشور تهیه می شود مایعی است حاصل از بادر اسکلت باقیمانده از مرغ هائی که ران وسینه آنها جدا شده است و یا از رستوران ها و مرغ فروشی های سطح شهرجمع آوری می شود که دیگر نباید به آن خمیرمرغ بگوئیم و بهتر است خمیر اسکلت یا ضایعات نامیده شود."

***

افزایش 2برابری جریمه های رانندگی

تیتر یک روزنامه "جام جم" به "طرح افزایش 2برابری جریمه های رانندگی" اختصاص دارد. در این پیشنهاد جدید حداکثر مبلغ جریمه برای تخلفات رانندگی به 400هزار تومان افزایش خواهد یافت.

مدافعان سرسخت افزایش نرخ جرائم رانندگی متناسب با نرخ رشد تورم سالانه، می خواهند با یک تیر دو نشان بزنند، هم رانندگان متخلفی را که اصرار به ارتکاب تخلفات پی درپی هنگام رانندگی دارند، اعمال قانون کنند و هم انضباط بخشی و ارتقای فرهنگ ترافیک را بهبود ببخشند.

***

هنوز نگفته ایم ...

روزنامه "همبستگی" در تیتر یک خود از قول "آیت الله هاشمی رفسنجانی" نوشت: "دولت نمی تواند عمق مشکلات به ارث برده را به مردم گزارش کند"

در روزنامه "آفتاب یزد" نیز در اظهارنظری تقریبا مشابه از قول جهانگیری –معاون اول رئیس جمهور- می خوانیم: "هنوز نگفته ایم چه سوء استفاده هایی در گذشته رخ داده است"

***

رابطه سپاه با رئیس جمهور بسیار خوب است

در تیتر یک روزنامه "ابرار" از قول "سرلشکر جعفری" می خوانیم: "رئیس جمهور گفته است منظور من سپاه نبود"

سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» درباره گمانه زنی رسانه های خارجی مبنی بر اینکه منظور رییس جمهوری در اظهارات اخیرشان در یکی از همایش ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، این پاسخ را دادند.

"سیاست روز" نیز از قول ایشان تیتر زد: "رابطه سپاه با رئیس جمهور بسیار خوب است"

در تیتر یک روزنامه های "جوان" و "عصرایرانیان" نیز از قول سرلشکر جعفری در همایش فرماندهان قرارگاه خاتم الانبیاء می خوانیم: "برخی می خواهند فتیله مخالفت با آمریکا را پایین بکشند"

***

حتمی بودن امضای توافق هسته ای؟!

روزنامه اقتصادی "آسیا" که همواره سعی کرده است دیدی مثبت به روند مذاکرات هسته ای داشته باشد و از تیترهای امیدوارانه در این خصوص استفاده کند. امروز نیز در تیتر یک خود نوشت: "مامور کهنه کار سازمان سیا امضای توافق هسته ای را قطعی اعلام کرد"

روزنامه "نسل فردا" هم با اعلام خبر پایان یافتن مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا؛ تیتر زد: "بوی بهبود زِ اوضاع ژنو می آید"

البته روزنامه "عصرایرانیان" از قول عراقچی نوشت: "هنوز با راه حل جامع فاصله داریم"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.