سه شنبه یکی از خودروهای همراه کاروان وزیر بهداشت در مسیر سنندج – دیواندره تصادف کرد که در این حادثه شش نفر کشته و زخمی شدند که بعد از وقوع این حادثه مسئولان از برگنمایی این خبر انتقاد کردند.

انتقاد از انتشار خبرتصادف خودرو همراه وزیر بهداشت
به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه و در مسیر حرکت وزیر بهداشت از سنندج به دیواندره متاسفانه بار دیگر تصادف ماشین حادثه ساز شد و به دلیل برخورد یکی از وسائل نقلیه همراه وزیر با یک خودرو سواری آردی یک نفر در حین انتقال به بیمارستان فوت کرد و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در جریان وقوع این حادثه که در مسیر سنندج به سمت دیواندره روی داد به دلیل شدت تصادف جوانی 20 ساله در حین انتقال به بیمارستان جان سپرد و حتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، یکی از همراهان وزیر و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند که بر اساس اعلام همراهان وزیر، وضعیت جسمی پنج زخمی این حادثه مساعد گزارش شده است.

با توجه به حضور شماری از خبرنگاران رسانه های جمعی همراه با کاروان وزیر، بدون شک وقوع این حادثه از سوی اهالی رسانه گزارش و با فاصله ای اندک در خبرگزاری های مختلف منتشر و به دلیل حضور وزیر در این مسیر نیز این خبر مورد توجه ویژه ای قرار گرفت.

پوشش اخبار تصادف های مختلف در طول سال از سوی خبرنگاران رسانه های جمعی به ویژه در استان کردستان همواره مرسوم بوده و به عنوان مثال می توان به آخرین خبر خبرگزاری مهر که در روز شنبه 22 آذرماه در خصوص وقوع دو فقره تصادف و کشته و زخمی شدن 10 نفر اشاره کرد.

انتقاد نماینده سقز و بانه از بزرگنمایی خبر وقوع تصادف در رسانه ها

تنها ساعتی بعد از انتشار این خبر و به جای اینکه مسئولان دولتی و حتی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از وقوع این حادثه اظهار تاسف کنند لب به انتقاد گشوده و در اولین گام از آنچه که نماینده سقز و بانه بزرگ نمایی خبرنگاران عنوان کرد، انتقاد شد.

انتقاد از خبرنگاران رسانه های جمعی از سوی نماینده سقز و بانه در حالی اعلام شد که متاسفانه در جریان وقوع این حادثه جوانی 20 ساله جان خود را از دست داده بود و طبیعی است که خبرنگاران در راستای رسالت کاری خود نسبت به پوشش این خبر اقدام کنند ولی متاسفانه محسن بیگلری در اولین واکنش به شدت از خبرنگاران به دلیل بزرگنمایی این حادثه انتقاد کرد.

محسن بیگلری روز سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی سقز، سفر وزیر بهداشت به کردستان را بهترین سفر یک وزیر به استان کردستان عنوان کرد و گفت: تنها وزیری که در سفرهای خود از تمام شهرهای کردستان بازدید می کند وزیر بهداشت است.

بیگلری با اشار به وقوع یک فقره تصادف در جریان حضور وزیر بهداشت در شهرستان سقز، گفت: متاسفانه در این تصادف یک مرد 20 ساله جان خود را از دست داد در حالی که برخی خبرنگاران طور دیگری این موضوع را پوشش دادند و این حادثه را بزرگتر از واقعیت نشان دادند.

وی گفت: این تصادف کاملا عادی بوده است حتی در دولت قبل نیز مهندس نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی در جریان یک سفر کاری تصادف کرد و روانه بیمارستان شد، پس احتمال تصادف در چنین سفرهایی نیز عادی است.

نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله خودروی حامل دکتر هاشمی با خودروی پشت سری که تصادف کرده حدود 10 کیلومتر بوده و وزیر بهداشت نیز 30 کیلومتر بعد از طی مسافت متوجه تصادف شده است.

به گفته وی این تصادف به هیچ عنوان به وزیر بهداشت بر نمی گردد بلکه باید از وزیر راه و شهرسازی بخواهیم که فکری برای توسعه جاده های کردستان بکند.

او با اشاره به نبود خطوط ریلی، هوایی و بزرگراهی در استان کردستان گفت: این تصادف نیز محرومیت استان کردستان از بزرگراه و راه های اصلی را نمایان کرد.

وی ضمن تسلیت به خانواده قربانی حادثه، به بیان توضیحات کامل درباره این حادثه و دستاوردهای سفر دکتر هاشمی به استان پرداخت و گفت: متاسفانه خبرنگاران و بعضی از رسانه ها این خبر را بزرگنمایی کردند.

اظهار تاسف وزیر بهداشت از مرگ یک جوان کردستانی به دلیل تصادف

ساعتی بعد از این خبر بود که وزیر بهداشت نیز از وقوع این حادثه اظهار تاسف کرد و گفت: این حادثه رانندگی که منجر به فوت یک نفر شد موجبات تاثر و ناراحتی شدید بنده را فراهم کرده است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه این سانحه بر اثر لغزندگی جاده، مه آلود بودن هوا و محدودیت دید راننده روی داده است گفت: با محل حادثه فاصله زیادی داشتم ولی با این وجود قصد برگشت به محل حادثه به منظور سرکشی از مصدومان را داشتم اما به دلیل یخ زدگی جاده و مه شدید صبحگاهی امکان حضور در محل تصادف فراهم نشد.

در همین حال مشاور و مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این وزارت خانه گفت: نماینده ویژه وزیر بهداشت که با تاکید و دستور پیگیری وزیر بهداشت به عیادت مصدوم این حادثه رفته است، حال تنها مصدوم بستری شده در بیمارستان بعثت سنندج را رضایت بخش عنوان کرد.

انتقاد مشاور وزیر بهداشت از اخبار متناقض رسانه ها در خصوص تصادف

دکتر زارع نژاد ضمن بیان این مطلب گفت: در این حادثه متاسفانه یکی از مصدومین در حین انتقال به بیمارستان فوت می کند و یکی دیگر از مصدومین که از ناحیه شکم مصدوم و نیز از ناحیه ران دچار شکستگی شده بود، پس از انتقال به بیمارستان دیواندره و انجام عمل جراحی شکمی در این بیمارستان جهت انجام عمل جراحی ارتوپدی به بیمارستان بعثت سنندج اعزام شده است.

وی افزود: در حال حاضر کلیه اقدامات درمانی لازم برای وی انجام شده و حال عمومی این مصدوم رضایت بخش است.

دکتر زارع نژاد نیز بار دیگر جهت و سمت و سوی سخنان خود را به سمت رسانه ها سوق داد و ضمن انتقاد از رسانه هایی که پیرامون این سانحه اخبار متناقضی از وضعیت مجروحین حادثه منتشر کردند، خواست در انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشند.

وی ضمن ابراز تاسف از فوت یکی از مصدومین این سانحه گفت: سفر وزیر بهداشت به استان کردستان، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای سرکشی از مناطق محروم، آثار و برکاتی را در پی خواهد داشت و صحیح نیست رسانه ها با برخورد غیرمنطقی و انتشار اخبار ضد و نقیض، هدف و اصل این گونه سفرها را تحت الشعاع قرار دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    جناب اقاي بيگلري نماينده مجلس بجاي تشکر از پيگيري رسانه ها داري انتقاد ميکني خوب بزار مسئولين بدونن که جادههاي استان از نظر ايمني مشکل دارن اينها همش مال اونه که نمايندگان بجاي حل ورفع مشکلات حوزه هاي انتخابيه فقط تو مجلس دنبال حاشيه هست تا کار اصليشون متاسفانه در استان کردستان خيلي خبرها بايکوت ميشه