رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر گسترش وقف گروهی در جامعه تاکید کرد و گفت: گسترش وقف گروهی با انتشار اوراق وقف در کشور با جدیت دنبال می‌شود.

وقف گروهی در اولویت برنامه‌های سازمان اوقاف قرار دارد
69-108.jpgبه گزارش (ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصور عمومی این است که وقف ویژه متمکنین است، اما ما باید این فرهنگ را که همه افراد می‌توانند در اندازه و توان مالی خود وقف کنند را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اولویت‌های کلی نظام در سال جاری خاطر نشان کرد: توجه به حوزه فرهنگ، اقتصاد و علم و فناوری مورد تاکید و توجه مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین زیرشاخه‌های فرهنگ، فرهنگ اصیل قرآن و اسلام و اهل‌بیت(ع) است که سازمان اوقاف برای تبیین، ترویج و گسترش این نوع از فرهنگ با برنامه‌ها و اقدامات اساسی می‌کوشد تا نیت واقفان را به سمت وقف در حوزه قرآن سوق دهد. در این حوزه تلاش ما این است که این موقوفات در قالب وقف منفعتی باشد، یعنی موقفه‌ای که درآمد و عواید داشته باشد تا از محل درآمد آن برای فعالیت‌های قرآنی استفاده شود.

محمدی با تاکید بر ضرورت آگاه سازی مردم در خصوص وقف گفت: تاکید ما مشاوره قبل از وقف است تا موقوفات در جهت صحیح و متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد.

وی ادامه داد: با عنایت‌ها و توجهات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر شاهد تحول جدیدی در حوزه وقف هستیم اما هنوز تا جایگاه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر ضرورت احیای فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: باید فرهنگ وقف این حکم الهی را به نحو شایسته‌ای در جامعه احیا کنیم و در این بین سهم رسانه‌های جمعی را نباید فراموش کنیم چرا که رسانه‌ها می‌توانند بازوان توانمند ما در احیای این سنت حسنه باشند.

محمدی با بیان این‌که «وقف در حوزه رسانه باید جدی گرفته شود» گفت: نیاز امروز کشور در همه استان‌ها وجود اماکن و تجهیزات موقوفه در حوزه رسانه و احیا و ترویج و تبلیغ فرهنگ صحیح وقف، احکام دین و معارف اهل بیت(ع) است تا به یاری بازوی پرتوان رسانه هدفمندسازی وقف براساس نیازهای کشور صورت پذیرد.

وی از برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ‌سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تبریز خبر داد و گفت: استان آذربایجان شرقی با سابقه درخشان در حوزه فعالیت‌های قرآنی بدون شک خواهد توانست در برگزاری این دوره از مسابقات نیز به خوبی بدرخشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.