امام جمعه مشهد با بیان اینکه مشکلات مسافرت هوایی این روزها به اوج خود رسیده است، گفت: بسیاری از تأخیرهایی که هم‌اکنون در عرصه مسافرت‌های هوایی می‌بینیم هیچ‌گونه ارتباطی به تحریم ندارد و برخی جریان‌ها تحریم را بهانه می‌کنند.

مشکلات مسافرت‌های هوایی مشهد به اوج رسیده است

 آیت‌ا... سید احمد علم‌الهدی در دیدار با راهداران خراسان رضوی اظهار کرد: از تمام اقشاری که در این استان زندگی می‌کنند و به زائران حضرت رضا (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند؛ راهداران از درجه بالاتری برخوردارند و ارزشمندترین شغل برای شما این است که خدمتگزار امام رضا(ع) هستید.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: فعالیت در بخش حمل و نقل فقط یک شغل محسوب نمی‌شود، بلکه عبادتی شبانه‌روزی و ارائه خدمت در پیشگاه حضرت رضا (ع) بوده چراکه خدمت به زائران در حقیقت مهمانداری مهمانان امام رضا (ع) است.

به گزارش فارس ،وی عنوان کرد: بسیاری از تأخیرها و مشکلاتی که هم اکنون در عرصه مسافرت‌های هوایی می‌بینیم هیچ‌گونه ارتباطی به تحریم ندارد و برخی جریان‌ها تحریم را بهانه می‌کنند.

وی ادامه داد: این که یک پرواز بیش از چهار تأخیر به وجود بیاید و بعد مسافران آن پرواز با پروازی دیگر ادغام شوند، به وضوح نشان دهنده مشکلاتی است که در کمبود مسافر به وجود آمده و هیچ ارتباطی با تحریم ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همه موضوعات را به گردن تحریم و امکانات انداختن کاری اشتباه دانست و گفت: این موضوعات به علاوه بسیاری از مشکلات دیگر در این عرصه باید در شورای حمل و نقل خراسان رضوی و مدیریت اداره‌کل راه و شهرسازی برطرف شود.

وی همچنین به معضلات فرهنگی در فرودگاه مشهد اشاره کرد و افزود: بنا به فرمایش پیامبر مکرم اسلام(ص) محل شهادت امام رضا(ع) جایی بین دو کوه یا بین‌الجبلین است که هم اکنون به عنوان کوه‌‌های بینالود و هزار مسجد مطرح می باشد و به همین خاطر باید حرمت این مکان مقدس به خوبی حفظ گردد.

وی تصریح کرد: با این حال و با وجود این که باید درب‌های هواپیمایی که وارد حریم مشهد می‌شوند را درب‌های حرم امام رضا(ع) دانست، اما شاهد فسق و فجورهای زیادی در این مکان هستیم که باید توسط مسؤولان اداره‌کل راه مدیریت شوند.

 وی با پیشنهاد برای استفاده هر چه بهتر از توان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه عنوان کرد: به زودی و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز در استان‌ها شکل می‌گیرد که می‌تواند در این زمینه یاری رسان باشد.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به مشکلاتی که در پایانه مسافربری شهر مشهد دیده می‌شود، گفت: هم‌اکنون نبود مدیریت یکپارچه و حضور سه ارگان شهرداری، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی سبب سردرگمی هرچه بیشتر زائران شده است.

وی با تاکید بر اهتمام هر چه بیشتر مسئولان راه آهن خراسان رضوی بر موضوع نماز اول وقت، خاطرنشان کرد: توقع این بود که بعد از دو خطه شدن خط آهن مشهد ـ تهران این مشکل برطرف شود که متاسفانه این امر محقق نشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.