رشتخوار - خاکشور: استاندار خراسان رضوی که روز سه شنبه مهمان شورای اداری رشتخوار بود، از اختصاص یک میلیارد و 775 میلون تومان از محل اعتبارات ردیف ماده 10 و 12 (مدیریت بحران)به این شهرستان خبر داد

7/1 ره آورد سفر استاندار به رشتخوار

رشیدیان در این جلسه برای حل مشکلات موجود بر سر را ه سه طرح فولادی در این شهرستان قول مساعد داد و گفت:موضوع حفاظت محیط زیست تنها مشکل مجتمعهای فولادی رشتخوار است که پیگیری شده و موضوع نیز به تهران انتقال داده شده که با حل موضوع تحول در اقتصاد شهرستان و اشتغال جوانان رخ می دهد.

وی در ادامه سخنانش از تسریع احداث محور رشتخوار-چخماق- فریمان خبر داد و گفت: در بازدیدی که  از محور رشتخوار- فتح آباد - چخماق فریمان انجام شد این پروژه،   یکی از اولویتهای کاری قرار می گیرد.

رشیدیان اظهار داشت:این پروژه ملی افزون بر کوتاه کردن 65 کیلومتر مسیر رشتخوار به فريمان و مشهد؛ با هدف کاهش ترافيک و تصادفات محور رشتخوار به عنوان  پل ارتباطی بین روستاهای محور رشتخوار؛ چخماق فریمان - مشهد  ایجاد شده  که موجب پيشرفت اقتصادي در منطقه خواهد شد.

 در این دیدار امام جمعه فتح آباد خواستار تسریع در تصویب شهر فتح آباد از توابع این شهرستان شد و گفت: هم اکنون فتح آباد در برزخ روستا و شهر قرار دارد، اما برای ارتقا آماده است.

حجت الاسلام رجب قربانی نیز خواستار اعتبار برای تکمیل درمانگاه نیمه تمام و کتابخانه فتح آباد شد و گفت:جوانان این منطقه 4 هزار نفری نیز از کمبود امکانات ورزشی رنج می برند.

چوپی رئیس شورای شهر رشتخوار هم خواستار حل مسکن فرهنگیان، تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی، استخر شنا و اختصاص اعتبار از سنگ معدن سنگان به شهرستان رشتخوار شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار هم بر احداث محور رشتخوار - جنگل تأکید کرد.

سید حسن حسینی همچنین با توجه به اینکه 11 سال است از ارتقا جنگل به شهر می گذرد از استاندار خواستار ارتقای جاده جنگل از روستایی به شهر شد.

* فرماندار رشتخوار هم خواستار حل مشکلات سه پروژه عظیم فولادی در منطقه شد

خالقداد عرب اظهار داشت :با حل مشکلات این پروژه برای بیش از هزار و 400 نفر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و رونق اقتصادی عظیمی نصیب رشتخوار می شود.

فرماندار رشتخوار همچنین خواستار احداث مجتمع های میقات رضا برای محور رشتخوار به تربت حیدریه برای زائران امام رضا(ع) و همچنین تامین اعتبار  بیش از 100 میلیون تومان برای یادمان شهدای گمنام این شهرستان شد.

وی با اشاره به ظرفیتهای کشاورزی رشتخوار خواستار تزریق اعتبار برای کانال گذاری انتقال آب و اجرای طرحهای آبیاری مدرن در این شهرستان شد.

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی نیز از استاندار خواست مشکل مجتمع های فولادی به عنوان نقطه حیاتی و اقتصادی شهرستان رشتخوار زودتر حل شود .

دکتر محمود نگهبان تأمین اعتبار برای محور جنگل- شعبه سر آسیاب و گازرسانی به مناطق روستایی و حل مشکلات کمبود فضاهای  آموزشی و همچنین اختصاص اعتبار برای محور دو چاهی به باغ بخشی و احداث مجتمع فرهنگی- هنری در رشتخوار را خواستار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.