معتمدی: نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی درباره ارزیابی سهم بودجه ای خراسان رضوی در لایحه بودجه سال آینده کشور گفت:به دلیل شرکت در جلسه بین المجالس در خارج از کشور هنوز در جریان لایحه بودجه سال آتی کشور قرار نگرفته ام و اعداد و ارقام سهم بودجه استان را ندیده‌ام.

اختلاف بر سر سهم خراسان رضوی از لایحه بودجه باید برای همیشه حل شود

اسداللهی در این باره که سهم بودجه تملک دارایی استان در این لایحه همانند سابق کمتر از 6 درصد در نظر گرفته شده است،افزود:دولت به چنین اعداد و ارقامی اعتقاد دارد، در حالی که مسؤولان و نمایندگان خراسان رضوی معتقدند سهم کل بودجه ای استان بیشتر از این رقم باید باشد و نیازمند افزایش تا 8 درصد می باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود:در جلسات چند ماه اخیر نمایندگان و مسؤولان استان با رئیس جمهور  و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وی، افزایش سهم استان مطرح و  مقرر شد در یک جلسه جداگانه جمع بندی مشترک حاصل شود.

وی اضافه کرد:البته هنوز هم در مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه سال 94 کشور سهم استان قابل تغییر است و می توان از این فرصت استفاده کرد.

وی ادامه داد:با این حال باید اختلاف بین استان با سازمان  مدیریت و برنامه ریزی کشور رفع شود، زیرا این سازمان معتقد است سهم خراسان رضوی  از بودجه کل کشور 6 درصد باید باشد، در حالی که مد نظر ما به عنوان متولیان استان رقم 8 درصد ضروری است.

وی تصریح کرد: باید در یک جلسه مشترک این قضیه برای همیشه حل شود یا استان آنها را متقاعد و یا برعکس خواهد شد از این رو، این جلسه مشترک باید هر چه زودتر با حضور استاندار،نمایندگان مجلس و حوزه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوربرگزار تا تکلیف این مسأله روشن شود.`

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.