صدقی:‌مارتین اودگارد روز چهارشنبه 16 ساله شد و حالا می تواند با یکی از تیمهای اروپایی قرارداد ببندد. تقریباً همه باشگاه‌های مطرح این قاره از مدتها پیش خواهان دراختیار گرفتن او هستند.

 اودگارد؛ رویای نیمی از تیمهای اروپا

 معلوم نیست آینده این نوجوان نروژی که جوان ترین بازیکنی است که تاکنون در سطح ملی بازی کرده در چه تیمی رقم خواهد خورد. مارتین اودگارد از استعداد بی نظیری برخوردار است.

 او 17 دسامبر 16 سال پیش در درامن متولد شد و نامش از مدتها پیش در فهرست خرید خیلی از تیمهای مطرح اروپایی است. کمتر از یک سال بعد از اولین بازی اودر تیم باشگاهی اش، او رکوردهای فوق العاده ای ثبت کرده است. اودگارد جوان ترین بازیکن حاضر در لیگ نروژ وجوان ترین گلزن این رقابتهاست و 27 آگوست گذشته همچنین  بهعنوان جوان ترین بازیکنی که تاکنون درتیمهای ملی بازی کرده، معرفی شد؛ درآن مسابقه نروژ در استراوانگر مقابل امارات عربی متحده بازی می کرد، چند هفته بعد در روز 13 اکتبر، او در مرحله مقدماتی جام ملتهای اروپا مقابل بلغارستان بازی کرد. اما چرا اودگارد تا این اندازه به شهرت رسیده است؟ شاید به این دلیل که او واکنش خردمندانه ای به این شهرت زودهنگام در کشوری که به داشتن ستاره‌های بزرگ در فوتبال عادت ندارد، نشان داده است.

 طی ماههای اخیر، رسانه‌های محلی ستاره‌های اسکی نروژ را کنار گذاشته و بیشتر در مورد مارتین و آینده درخشان او در اروپا نوشتند. اودگارد پیش از اینکه در لیگ نروژ به میدان رود، از سوی خیلی از تیمهای مطرح این قاره برای حضور در مرکز تمرین آنها دعوت شده و آنها امیدوار بودند که بتوانند او را برای عقد قرارداد با باشگاه‌های خود بعد از 16 سالگی وی، راضی کنند. شانزده سالگی کمترین سن لازم برای انتقال به تیمهای اروپایی است. زمستان گذشته، جوان نروژی در منچستر و مونیخ حضور یافت و پاییز امسال هم تور اروپایی اش را با حضور در لیورپول ادامه داد. لیورپول تیمی است که اودگارد از کودکی طرفدارش بوده و سپس به رئال مادرید علاقه دارد. بارسلونا هم در این مدت بیکار ننشست. آنها مهاجم نروژی را به لاماسیا دعوت کردند تا او با لیونل مسی آشنا شود. اودگارد همچون مسی چپ پاست و دریبل‌های ریز فوق العاده ای دارد. طی روزهای اخیر هم بایرن مونیخ نظرش به سوی او جلب شد. گواردیولا و رومنیگه بعد از مشاهده تمرینات او گفتند که او استعداد بی نظیری داشته و بایرن شانس زیادی برای جذب وی دارد. در هلند رسانه ها اطمینان دارند که مارتین اودگارد برای تمرین با آژاکس در ماه ژانویه راهی آمستردام خواهد شد، بخصوص که آژاکس سابقه دیرینه ای در تمرین با پدیده‌های جوان کم سن و سال دارد.

 مدیربرنامه اودگارد تلاش دارد تا در مذاکراتش با تیمهای مختلف بتواند حق بیمه خوبی برای او در مورد مصدومیت ها بگیرد، بخصوص که قانون بیمه در نروژ پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. اسپانسر اصلی آژاکس یک شرکت بیمه سرشناس با بیش از 40 میلیون مشتری در سراسر جهان است...مارتین را در این سفرهای اروپایی، پدرش هانس اریک همراهی می کند. او پیشتر فوتبال بازی می کرده و گلهای زیادی هم در لیگ دسته اول نروژ به ثمر رسانده است. آمار گلزنی او برای یک هافبک در فوتبال نروژ بد نیستند و البته او تکنیک پسرش را نداشت. او که یک دستیار مربی در لیگ باشگاهی نروژ است، زمانی که با پسرش در سفر نیست، اوقاتش را در فروشگاه لباس خود که در شهر درامن در حومه اوسلو دارد، سپری می کند. خیلی ها برای اودگارد، آینده ای مشابه اوله سولسشیر تصور می کنند.

 او سالها در اولدترافورد درخشید، ولی مارتین خیلی اهل سروصدا کردن نیست. خانواده او که خیلی خوب قوانین فوتبال و بیزینس را می دانند، از او حمایت می کنند و پدرش هم تحصیلاتش را در رشته اقتصاد به پایان رسانده  و برای همین در تمامی مراحل فوتبال او، کنارش بوده است. روزی که او برای اولین بار با پیراهن تیم ملی نروژ به میدان رفت، در جایگاه ویژه ورزشگاه پدربزرگ و عمه او هم نشسته بودند، اما عموی او توماس درنقش فیزیوتراپ تیم ملی در زمین بود. ویدیویی که در مورد تکنیک اودگارد و توانایی‌های او با توپ در یوتیوب منتشر شده، بیش از 2 میلیون بازدید کننده داشته و انتظار می رود  تیمهای اروپایی حالا که او 16 ساله شده، رقابت فشرده ای برای خرید او آغاز کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.