۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: 253579
اخبار ويژه

 

آمار هشدارآمیز درباره جمعیت ایران

جهان: علی اکبر محزون، مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه 5/23 درصد ( کمتر از یک چهارم) خانواده های نسل جدید بچه ندارند، گفت: حدود ۱۹ درصد خانواده های کل کشور نیز یک فرزند دارند.

 

تخریب آثار برای قبرهای 170میلیونی!

مشرق: مهدی حجت، رئیس ایکوموس ایران، با بیان اینکه مگر ایکوموس چقدر توانایی دارد که همه نابودی‌هایی را که در میراث فرهنگی اتفاق می‌افتد، مطرح کند، گفت: این همه ثروت و پول در حال تلف‌شدن است، ولی صدای کسی در نمی‌آید.

وی از تخریب آثار تاریخی کشور انتقاد کرد و گفت: در برخی نقاط کشور مانند آنچه در اصفهان اتفاق افتاد، به خاطر پولی که از فروش قبرهای سه طبقه که هر کدام ۱۷۰ میلیون تومان می‌ارزد، آثار تاریخی را خراب می‌کنند.

 

آواز لس آنجلسی برای تیم‌ملی!

نامه نیوز: در حالی که قرار است در دی ماه مسابقات جام جهانی هندبال در قطر برگزار شود، انتخاب یک خواننده لس آنجلسی برای خواندن ترانه تیم ملی از نکات عجیب این دوره از مسابقات است. این خواننده لس آنجلس نشین(شهاب تیام)  در صفحه شخصی اش در فیس‌بوک نوشته، به عنوان خواننده سرود ایران برای این دوره از بازی ها انتخاب شده و خبر داده که این ترانه تا چند روز دیگر منتشر می شود.

 

نامه به لاریجانی درباره سوء‌مدیریت

میزان: جمعی از پزشکان و کارکنان سازمان انتقال خون با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس نسبت به سوء مدیریت در این سازمان هشدار دادند. امضاکنندگان این نامه نسبت به زمزمه تعرفه‌گذاری فراورده‌های خونی نگران هستند و آن را به دلیل سوء مدیریت در این سازمان می‌دانند.

 

قالیباف و مذاکرات هسته ای

فارس: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در کنگره تجلیل از جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت ایثار و رشادتهای ایثارگران دفاع مقدس در حفظ عزت و قدرت کشور گفت: اینکه 6 قدرت بزرگ دنیا با ما سر میز مذاکره می نشینند، مدیون توان دیپلماسی ما نیست، بلکه ناشی از عظمت مجاهدت ایثارگران است.

 

آمریکا آمار العالم را تحریم کرد!

ایسنا: وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریمهای جدیدی که علیه کشورمان در دستور کار قرار داده، ارایه اطلاعات آماری مربوط به سایتهای ایرانی از جمله پایگاه‌های خبری شبکه العالم را ممنوع کرد.

 

توصیه حدادعادل به وزیر علوم

تسنیم: غلامعلی حدادعادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آقای فرهادی وزیر علوم هر چه زودتر به جمع‌بندی درباره ریاست دانشگاه تهران برسد.

 

گلایه شافعی از زنگنه و حجتی

نسیم: غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی در پاسخ به پرسشی در خصوص غیبت وزیران در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: بیشترمعاونان وزیران در جلسه شورای گفت و گو حاضر می‌شوند؛ طیب‌نیا منظم ترین وزیر دولت یازدهم در جلسات شورای گفت  گوست و نهاوندیان یک سال است که به جلسات نمی‌آید. وی همچنین در خصوص وزیران غایب نیز گفت: آقایان زنگنه و حجتی تقریباً در بیشتر جلسات حضور نداشته اند.

 

2  هواپیمای بابک زنجانی گم شد!

پارسینه: خبرها حاکی است که شرکتی متعلق به بابک زنجانی در گذشته دو ایرباس آ320 را خریداری کرده بود و قرار بود یک فروند دیگر را نیز تحویل بگیرد. اما وقتی وب سایت رسمی هواپیمایی قشم ایر باز می شود، به آماری از یک نوع هواپیما برمی‌خوریم که این تعداد و مالکیت آن با آنچه در وب‌سایت هوانوردی جهانی نوشته شده، متفاوت است. پرسش دیگر اینکه این دو فروند هواپیما کجاست؟!

 

در خانه فیلم می بینم

واحد مرکزی خبر: عزت ا... ضرغامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه این روزها را چگونه سپری می کنید؟ گفت: بیشتر مطالعه می کنم و فیلمهایی که باید می دیدم و وقت نکرده بودم،‌ می‌بینم. وی افزود: آ‌خر شبها هم مهمان شبکه نمایش و HD هستم و آخرین فیلمی که دیدم،  «روز پس از فردا» بود که بسیار دیدنی بود و از آقای اخوان تشکر کردم و به او پیامک دادم.

 

انتشار ویروسی نا‌شناس در فیس‌بوک

ایسنا: شبکه اجتماعی فیس بوک شاهد انتشار سریع ویروس نا‌شناس آسیب رسانی است که از راه پیامهای فیس بوکی منتشر می‌شود.

 

انتقاد برای استفاده از «در واقع»!

فرارو: غلامحسین صدری افشار، فرهنگ‌نامه‌نویس پیشکسوت با طبیعی خواندن برخی از تغییرات زبان به خاطر گسترش فناوری‌های ارتباطی جدید، گفت: افراد فرهیخته باید فکری به حال صحبت کردن خود کنند و تا جای ممکن درست صحبت کنند. اکنون در میان آنان مرض استفاده از واژه«درواقع» شایع است. به‌طوری‌که در هر 10 کلمه دو بار کلمه «درواقع» را به‌کار می‌برند. این در حالی است که در گذشته به‌کار بردن این گونه تکیه کلامها از سوی سخنرانان عیب محسوب می‌شد.

 

احضار خبرنگار نیویورک‌تایمز به دادگاه

ایسنا: یک قاضی آمریکایی، جیمز رایزن خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز را برای توضیح درباره انتشار جزییات عملیات سازمان سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران در کتابش به دادگاه احضار کرد.

 

شناسایی ثروتمندان آسان است

فارس: مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه شناسایی بسیاری از ثروتمندان آسان است، عدم حذف یارانه ثروتمندان را بی ارتباط با انتخابات آینده ندانست. وی افزود: امروز عزم و اراده برای حل مشکل را نمی‌بینیم و دعوا بر سر این است که هر فرد، دیگری را حذف کند.

 

اعتراض آنجلینا جولی به «سیا»

قدس آنلاین: آنجلینا جولی، بازیگر و کارگردان هالیوودی در واکنش به گزارش شکنجه در سازمان امنیت آمریکا گفت: ما باید نسبت به رفتارمان مسؤول باشیم و بدانیم جهان اجازه دارد ما را برای اشتباه‌هایمان مواخذه کند.

 

اعدام رد جهاد نکاح!

قدس آنلاین:  150زن که جهاد نکاح با تروریستهای داعشی را در فلوجه نپذیرفتند، اعدام شدند.

 

منبع جدید درآمد داعش

فارس: روزنامه تایمز گزارش داد، تروریستهای داعش با به یغما بردن عتیقه‌جات عراق و فروش آنها به کلکسیونرهای غربی، میلیون‌ها پوند کسب کردند.

 

فعالیت عضو مشکل دار دریک کارخانه

راه دانا: خبرها حاکی است که قرار است یکی از اعضای حزب مشارکت، در یکی از کارخانجات صنعتی مهم کشور که در اراک واقع شده است، مسؤولیت گرفته و از اعضای هیأت مدیره این شرکت شود.

 

بالون‌های داعش در عربستان

العالم: داعش از هواداران خود در مناطق مختلف عربستان خواسته است که به صورت همزمان بالونهایی را در حمایت از این گروه تروریستی به آسمان رها کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.