نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برگزاری همایش‌های اثرگذار که مبانی حوزه و دانشگاه را به یکدیگر نزدیک کند، بهترین راهکار محکم‌تر شدن پیوند حوزه و دانشگاه دانست.

حوزه و دانشگاه دو بال جدایی‌ناپذیرند

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو باایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: حوزه به عنوان مظهری از مبانی اعتقادی شناخته شده و دانشگاه نیز مظهری از مبانی علمی محسوب می‌شود که این دو وجه مانند بال پرنده هستند که از یکدیگر جدایی ناپذیرند.

وی افزود: مبانی اسلام در وجود اعتقادی و اخلاق دانشگاه‌هاست که با ایجاد ارتباط و پیوند بین دو مجموعه حوزه و دانشگاه می‌توان به آرمان‌ها و ایده آل‌های مدنظر دست یافت.

آریایی‌نژاد تصریح کرد: میزان تحقق پیوند بین حوزه و دانشگاه را خوانندگان باید اظهار نظر کنند اما باید بدانیم که هرچه برای ایجاد پیوند بین حوزه و دانشگاه تلاش کنیم می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: انواع حوزه‌های علوم دینی در حوزه تدریس می‌شود و دانشگاه بهترین مکان برای پیوند با حوزه است چرا که این دو مجموعه در کنار یکدیگر معنی پیدا می‌کنند.

آریایی‌نژاد تاکید کرد: مسئولان ابتدا باید مسائل و مشکلاتشان را حل کنند و با برنامه ریزی‌ها اولویت خود را تحقق اهداف مقام معظم رهبری بدانند چرا که مقام معظم رهبری به محکم‌تر شدن پیوند بین حوزه و دانشگاه تاکید بسیار کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.