قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنزین هایی که در ایران به خورد خودروها می روند فقط عنوان یورو 4 را تبلیغ می کنند .

بنزین هایی که در ایران به باک خودروها می روند فقط عنوان "یورو 4" را یدک می کشند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محسن صرامی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: متاسفانه عدم نظارتی که بر تولید سوخت های داخلی و همچنین واردات بنزین می شود موجبات تشدید آلودگی هوای اصفهان را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من بنزین هایی که اکنون با عنوان یورو ۴ در اصفهان و کشور توزیع می شود بیشتر "یورو" تبلیغاتی بوده چرا که هنوز خودروها بیشترین دلیل آلودگی هوای اصفهان هستند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به آب و هوا و اقلیم و آلودگی موضوعی نیست که بتوان با اظهارنظرهای عجولانه در کوتاه مدت نسبت به حل آن اقدام کرد، اظهار داشت: بخشی از مشکل آلودگی هوای اصفهان مربوط به صنعت و بخشی دیگر مربوط به تغییرات اقلیم و بادهای قالبی بوده که آلودگی هوای شهر را تشدید می کند.
وی تصریح کرد: موضوع آلودگی هوا در اصفهان طی چند سال گذشته به طور جدی مطرح شده است، اما سوال اینجاست که آیا تا پیش از این صنایع اصفهان آلاینده نبودند و یا تا پیش از این شهر آلوده نبود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای کاهش آلودگی هوای اصفهان باید جاده های دسترسی به کمربندی اصفهان را تکمیل کنیم، افزود: اگر یک راننده بخواهد از اصفهان به سمت شیراز برود مجبور به تردد از داخل شهر است که این ضرورت تکمیل کمربندی اصفهان را بیشتر می کند.
وی همچنین تصریح کرد: باید بدون درنظر گرفتن ملاحظات، آلایندگی صنایع آلوده را اعلام کنیم.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با تاکید بر اینکه صنایع آلاینده برای کاهش آلودگی خود باید از تکنولوژی های جدید استفاده کنند، بیان داشت: متاسفانه برخی از صنایع و کارخانجات زیر بار تکنولوژی های نوین نمی روند و یا با تاریخ مصرف موقت در شرایط بازدید، از این تکنولوژی ها بهره می برند.
وی با بیان اینکه در بحث آلودگی باید حرکتی انقلابی داشته باشیم، افزود: صنایع باید از فیلترهای کاهش آلودگی هوا استفاده کنند.

صرامی همچنین در خصوص کوره های آجرپزی در شرق اصفهان که یکی از عوامل آلودگی هوای اصفهان هستند، گفت: در خصوص جابجایی این کارگاه ها با توجه به درصد اشتغال زایی و درآمد آنها باید با احتیاط وارد موضوع شویم.
وی با تاکید بر اینکه ندانسته نمی توان این کوره ها را تعطیل کرد، تصریح کرد: تعطیلی بدون برنامه ریزی شاید بر میزان تولید و ایجاد بازار سیاه آجر در کشور تاثیر گذارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کوره های آجرپزی ۱۰۰ سالی است که شکل گرفته و نمی توان یک شبه آنها را تعطیل کرد، تاکید کرد: با برنامه ریزی، ارائه تسهیلات و امکانات و ایجاد جاده های و دسترسی می توان شرایط کاهش آلودگی آنها را فراهم کرد.
وی گفت: با زور حاکمیتی نمی توان به دلیل آلوده بودن نسبت به جابجایی کوره های آجرپزی اقدام کرد البته باید از توسعه این کارگاه ها جلوگیری کرد.
صرامی تصریح کرد: هر چند معتقدم کوره های آجرپزی آلاینده هستند ولی نمی توان بدون برنامه ریزی آنها را جابجا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.