قدس آنلاین: معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به زودی خط تاکسی و سرقفلی خطوط تاکسی در خیابان‌های شهر اصفهان شکسته شده و تاکسی‌ها گردشی می‌شوند.

به زودی همه تاکسی های اصفهان گردشی می شوند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علیرضا صلواتی در جلسه بررسی موانع و مشکلات حمل و نقل درون‌‌شهری و ترافیک شهر اصفهان با اشاره به اینکه دو موضوع ایمنی و آلودگی و نیز فرسودگی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی را در کنار هم داریم، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 198 میلیون مسافر در شهر اصفهان جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینکه جا‌به‌جایی یک نفر با اتوبوس شهری 800 تومان هزینه در بر دارد، افزود: 52 میلیارد تومان سهم دولت در زمینه حمل‌ و نقل بوده که تنها 8 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: 400 اتوبوس گازسوز در اصفهان داریم که 300 اتوبوس آن خوابیده و تنها 100 اتوبوس شب‌ها از جایگاه CNG فرزانگان به مدت دو ساعت استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه وزیر نفت به شرکت ملی گاز در تمامی استان‌ها ابلاغ کرده است که گاز CNG با قیمت 40 تومان در اختیار شرکت‌های واحد اتوبوسرانی قرار گیرد، ادامه داد: شرکت گاز استان اصفهان گاز CNG را با قیمت 600 تومان به شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان می‌فروشد که عملا مقرون به صرفه نیست.

صلواتی به هزینه 60 میلیارد ریالی مربوط به بودجه بازسازی اتوبوس‌ اشاره و بیان کرد: رای خرید 170 دستگاه اتوبوس قراردادی منعقد شده که تا پایان سال تحویل دهند.

وی همچنین به خرید 100 دستگاه اتوبوس دو کابین برای اضافه شدن در خطوط BRT در سال آینده خبر داد و افزود: سه خط جدید دیگر به خطوط BRT اضافه می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: خط میدان جمهوری - میدان آزادی، خط شهرک ارغوانیه – میدان امام‌ (ع) - پایانه صمدیه و خط میدان قدس - میدان جمهوری سه خط جدیدی هستند که به خطوط اصفهان اضافه و فاز نخست آن در تابستان سال آینده اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت تاکسیرانی در اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان 12 هزار تاکسی دارد که نیاز شهر اصفهان زیر 10 هزار تاکسی و حدود 25 درصد از این ظرفیت اضافه است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به آیین‌نامه حمل‌ بار و مسافر اشاره و تصریح کرد: باید مراکزی برای باراندازی و توزیع بار جهت جلوگیری از ورود کامیون‌ها و خودروهای سنگین به خیابان‌های اصلی شهر ایجاد شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه به نصب دوربین‌های ثبت تخلف در 25 نقطه شهر اصفهان به منظور اجرای طرح زوج و فرد اشاره کرد و گفت: تاکنون در 23 نقطه شهر دوربین‌ها نصب شده است.

وی به نصب 25 دوربین ثبت تخلف دیگر تا پایان سال اشاره کرد و ادامه داد: مبلغ 6 میلیارد تومان برای نصب این دوربین‌ها نیاز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.