قدس آنلاین یزد - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه تصادفات درون شهری در استان یز د4 درصد کاهش داشته است

تصادفات درون شهری در استان یز د4 درصد کاهش داشته است

به گزارش قدس آنلاین یزد  ، سرهنگ اردوان قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: 71 هزار تخلف رانندگی طی هشت ماه امسال توسط 35 دوربین کنترل ترافیک در این استان ثبت شد رانندگان متخلف طی این مدت 22 میلیارد و 667 میلیون ریال جریمه شدند .


وی با اشاره به اینکه ازابتدای تابستان وبه دلیل افزایش قیمت بنزین  استفاده از موتور موتور سیکلت در یزد رواج بیشتری پیدا کرده است افزود : در 8 ماه گذشته 41نفر موتور سوار در یزد  فوت شده اند که این آمار در مقایسه با مدت  مشابه سال قبل 21درصد رشد داشته است

این مسئول با بیان اینکه استان یزد در 6ماه اول سال در کشور از نظر آمار تصادفات رتبه اول را دارا بود اظهار داشت: در این خصوص جلسات متعددی با معاون سیاسی امنیتی استاندار ، شهرداری ، راهداری و مرکزکنترل ترافیک استان برگزار شد واین جلسات خروجی های مناسبی داشت به نحوی در 2 ماه گذشته  آمار تصافات استان20 تا 30درصد کاهش داشته است 


قاسمی عبورازچراغ قرمزوعدم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران را نیزاز پرشمارترین تخلفات رانندگی در استان یزد دانست و افزود: پارک در محل پارک ممنوع، پارک دوبله، توقف در محل ممنوع و سرعت غیرمجاز،استفاده نکردن از کمربند ایمنی ، از دیگر تخلفات رانندگان استان یزد به شمار‌ می‌رود


رییس راهنمایی و رانندگی یزد تصریح کرد : در این مدت افزون بر پنج هزار مورد تخلف توسط موتورسیکلت ها ، 790 مورد بوسیله اتوبوس های برون شهری و 585 مورد نیز توسط آژانس ها صورت گرفته است .

 

وی افزود : طرح برخورد با موتور سواران به طور جدی در دستور کار قرار گرفته وروزانه بیش از 30دستگاه موتور سیکلت متخلف در یزد توقیف می شود
قاسمی اظهار داشت: مرکز مانیتورینگ نیروی انتظامی طبق مقررات بصورت دقیق نسبت به رصد تخلفات و اعلام به استان ها اقدام می کند.
رئيس پليس راهور استان يزد از ثبت بيش از 777 هزار نمره منفی برای رانندگان متخلف در استان يزد خبر داد و گفت: 64 دفترچه مربوط به رانندگان متخلف نيز ضبط شده است.


این مسوول گفت: افزون بر سه هزار و 500 دستگاه وسیله نقلیه در این استان دارای جریمه بالای 10 میلیون ریال هستند که باید برای پرداخت آن اقدام کنند .

قاسمی گفت: در سالجاری 340 مورد تصادف در یزد و شهرستان های تابعه به وقوع پیوسته که کروکی آن توسط پلیس تهیه شده است .

رییس راهنمایی و رانندگی یزد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 64جلد دفترچه رانندگان متخلف ضبط شده، نمره منفی صادر شده برای رانندگان این استان به خاطر انواع تخلف را 777 هزار و 990 نمره منفی ذکر کرد .

وی خاطر نشان ساخت : امسال در مجموع 907 هزار و 177 دستگاه انواع وسایل نقلیه سبک ، سنگین ، نیمه سنگین و موتور سیکلت شماره گذاری شده است .

این مسوول همچنین به اسقاط و از رده خارج کردن 19 هزار و 85 دستگاه انواع وسایل نقلیه در سالجاری خبر داد .
 

رییس راهنمایی و رانندگی یزد در مورد پلاک های مخدوش استان اظهار داشت : بیش از 2000پلاک مخدوش در استان وجود دارد که در یک بازده زمانی این پلاک ها به صورت رایگان تعوض شدند که در این بین تنها 500نفر پلاک خود را تعوض نموده اند


قاسمی به صدور ، تعویض و همچنین المثی صادر کردن 35 هزار و 34 جلد دفترچه جلد رانندگی در این استان اشاره کرد و گفت: آموزش حضوری پنج هزار و 545 نفر در مدارس ، یک هزار و 137 تفر در مراکز دولتی و نظامی ، هشت هزار نفر در مدرسه ترافیک و پنج هزار و 332 نفر از موتور سواران انجام گرفته است .

رییس راهنمایی و رانندگی یزد کار فرهنگ سازی و آموزش های همگانی را برای ارتقای عمل به مقررات از اولویت های پلیس راهور ذکر کرد  وافزود : در این میان پلیس تنها نمی تواند کارساز باشئد بلکه دیگر دستگاه های اجرایی استان نیز با ید یاریگر پلیس باشند .

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.