پادشاه اردن در دیدار تعدادی از قبایل اردنی ساکن بادیه‌های جنوبی این کشور تأکید کرد که نبرد با داعش نبرد کشورهای منطقه است نه کشورهای غربی.

 مبارزه با داعش، نبرد کشورهای منطقه است نه غربی‌ها
 
به گزارش قدس انلاین به نقل از  فارس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن اعلام کرد که کشورش استراتژی امنیتی برای مقابله با تهدید‌های منطقه‌ای و خطراتی که اردن در معرض آن قرار گرفته است دارد.
 
عبدالله دوم در دیدار با قبایل صحرانشین اردنی در بادیه جنوبی این کشور تأکید کرد که با توجه به وضعیت مناطق مرزی شمالی اردن با سوریه و عراق، اردن بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تأکید دارد و در این زمینه تلاش خواهد کرد.
 
پایگاه خبری «ایلاف» عربستان، گزارش داد پادشاه اردن ضمن دور دانستن خطر داعش از مرزهای اردن گفت که با این وجود امان با طرف‌های بین المللی برای حمایت از قبایل عراقی و سوری در برابر داعش، همکاری می‌کند.
 
وی همچنین ضمن یادآوری اقدامات ارتش کشورش در حمایت از کشورهایی که او «برادران عرب» خواند تأکید کرد که این مسئولیت یکی از وظایف ارتس اردن است.
 
عبدالله دوم گفت که داعش خطری فراتر از عراق و سوریه است و همه کشورهای جهان را هدف قرار می‌دهد و افزود که جهان اسلامی و عربی با چالش‌هایی روبه روست که باید با آن مقابله کرد، زیرا امروز نبرد با افراط گرایی نبرد کشورهای خاورمیانه است نه کشورهای غربی به همین دلیل باید با افراط گرایی در خانه و مدرسه و جامعه برخورد کرد.
 
پادشاه اردن با اشاره به فقر به عنوان یکی از اعوامل ایجاد افراط گرایی وعده داد که بحران اقتصادی اردن را مدیریت کند و ضمن حل مشکل فقر برای رفع بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی تلاش کند.
 
از سوی دیگر گروهی از عشایر بادیه نشین که با پادشاه اردن دیدار کردند از نبود توجه کافی رسانه‌ها و عدم اطلاع رسانی درباره افراط گرایی و تروریسم انتقاد کردند و خواستار توجه رسانه‌ها به حجم و اندازه چالش‌هایی شدند که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.