سرپرست و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از حوزویان و دانشگاهیان خواست نسبت به همدیگر احساس برادری، صفا، صمیمت و حسن ظن داشته باشند.

حوزه و دانشگاه نسبت به یکدیگر احساس برادری، صمیمت و حسن ظن داشته باشند
 
حوزه و دانشگاه نسبت به یکدیگر احساس برادری، صمیمت و حسن ظن داشته باشند
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمدی روز پنج شنبه درهمایش وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب، گفت: استعمارگران و دشمنان ما همواره تلاش کرده اند ارتباط این دو نهاد مقدس را ناهمگون جلوه داده و امروز هم برخی ها دنبال این هستند که رابطه صمیمی را برهم بزنند، بنابر این باید در این ارتباط به شدت مراقب و مواظب باشیم.
 
وی اضافه کرد: حوزه و دانشگاه باید از نقاط قوت همدیگر استفاده و نقاط ضعف همدیگر را دوستانه به یکدیگر تذکر داده و جبران کنند.
 
محمدی گفت: هم در حوزه و هم در دانشگاه خصوصیات خوبی وجود دارد که باید به یکدیگر انتقال یابد.
 
وی اظهار کرد: زمانی که علما و طلاب در حوزه های علمیه دنبال این باشند که تخصص دینی را در خدمت مردم قرار داده و از طرفی استادان و دانشجویان در دانشگاه ها رشته های تخصصی علوم روز را به خاطر رضای خدا و جهت خدمت به بندگان خدا در اختیار مردم قرار دهند آن وقت این همسویی خدمت موجب تحقق وحدت آنها می شود.
 
محمدی هر دو مجموعه حوزه و دانشگاه را با تخصص های مربوط به خودشان مورد نیاز ضروری و حیاتی جامعه دانست و گفت: حوزه علمیه برای جهت دهی به زندگی مردم در چارچوب دین و فرهنگ لازم است که احکام شرعی و الهی را مطابق با نیاز جامعه جمع بندی کرده و به مردم بگوید.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت وقف در جامعه اسلامی گفت: برای احیای فرهنگ و تمدن دینی و تامین پشتوانه اقتصادی و بمنظور استقلال مراکز آموزشی و حوزه های علمیه چاره ای جز تقویت سنت وقف نداریم.
 
محمدی احیای موقوفات در عصر حاضر را یکی از خدمات ماندگار و اقدامات شجاعانه امام خمینی (ره) دانست و گفت: احکام وقف باید به عنوان یکی از احکام مترقی الهی تبیین، تبلیغ و بازگو شود.
 
در ادامه این همایش رییس دانشگاه بناب وحدت حوزه و دانشگاه را از ناب ترین ثمرات انقلاب اسلامی و ابتکار معمار کبیر انقلاب دانست و گفت: حوزه پشتوانه دینی جامعه بوده و سرنوشت جامعه اسلامی در آنجا رقم می خورد و دانشگاه نیز مامن آموزش و کاوش اندیشه ها و نقطه حرکت بسوی کمال و ارتقای علمی است.
 
مجتبی عباسیان مهمترین مانع وحدت حوزه و دانشگاه را موضع گیری و سخنان غیردوستانه برخی عناصر در هر دوطرف دانست که به تدریج باعث کمرنگ شدن همدلی بین آنها می شود.
 
وی مانع دیگر وحدت بین حوزه و دانشگاه را عدم شناخت طرفین از خصوصیات همدیگر اعلام کرد و خواستار تقویت هرچه بیشتر ارتباط و تعامل دو نهاد حوزه و دانشگاه شد. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.