رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: بر اساس گزارشات رسیده برخی از صنایع شهر تهران با فعالیت شبانه به تخلیه پساب‌های صنعتی و آلودگی هوا می‌پردازند.

تخلیه پساب‌های صنعتی در فعالیت‌ شبانه صنایع تهران
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور ومعاون رئیس جمهور در حاشیه مراسم نکوداشت داوطلبان هلال احمر در جمع خبرنگاران با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه بین جمعیت هلال احمر و سازمان محیط زیست کشور گفت: امضای این تفاهم نامه درجهت ایجاد یک هم افزایی پایدار بین داوطلبان هلال احمر و سازمان های مردم نهاد موثر است. 
 
وی ادامه داد: سازمان محیط زیست کشور در تلاش است تا با همکاری سازمان هلال احمر از تمام ظرفیت‌های خود برای آگاهی بخشی به مردم استفاده کند. 
 
ابتکار با تاکید بر این که فعالیت‌های بشردوستانه  حد و مرز ندارد اظهار کرد: فعالیت در جهت حفاظت از محیط زیست متعلق به همه بشریت است و همه باید در جهت حفظ آن تلاش کنند تا حقوق آیندگان حفظ شود.
 
*کیفیت هوا در حال حاضر بالاتر از گذشته است
 
ابتکار با اشاره به آلودگی هوای تهران طی روزهای گذشته بیان داشت: دولت برنامه‌ها و سیاست های پیشگیری از آلودگی هوا را در دست اجرا دارد و در تلاش است تا گام‌هایی در جهت بهبود کیفیت هوا بردارد. 
 
وی تاکید کرد: درحال حاضر کیفیت هوا با تمام مشکلات موجود بالاتر از گذشته و در بسیاری از شاخص‌ها کاهش آلاین گی وجود داشته است.
 
رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل ما در آلودگی هوای تهران ذرات کمتر از 2.5 میکرون است و خودروهای شخصی و موتور سیکلت‌ها مهمترین عامل ایجاد این ذرات کمتر از 2.5 میکرون هستند.
 
معاون رئیس جمهور با تاکید بر این که در حال حاضر 5 میلیون خودرو و موتور در تهران تردد می‌کن اظهار کرد: باید درجهت تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی تلاش کنیم تا کمکی به کاهش آلودگی هوای شهر تهران شود.
 
 *تخلیه شبانه پساب‌های صنعتی در شهر تهران 
 
ابتکار با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر این که صنایع شهر تهران به صورت شبانه فعالیت‌می‌کنند، گفت: صنایع در فعالیت‌های شبانه خود منجر به آلودگی هوا می‌شوند و در پاره‌ای از موارد پساب‌های صنعتی خود را به صورت غیر مجاز تخلیه می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست کشور با تشکیل یک گروه بازرسی ویژه پیگیر این موضوع است و اگر صحت این موضوع احراز شود حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

تخلیه پساب‌های صنعتی در فعالیت‌ شبانه صنایع تهران

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.