وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد، واشنگتن این واقعیت را درک کند که سیاست اعمال فشار و تحریم علیه سایر کشورها بی‌فایده است، همان طور که این اقدامات در خصوص کوبا بی‌فایده بود.

روسیه: کوبا به واشنگتن نشان داد که تحریم بی‌نتیجه است
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،  وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد، مقامات واشنگتن دریابند که سیاست اعمال فشار و تحریم علیه سایر کشورها نتیجه‌ای ندارد.
 
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به بهبود روابط آمریکا با کوبا، ابراز امیدواری کرد واشنگتن این واقعیت را درک کند که سیاست اعمال فشار و تحریم علیه سایر کشورها بی‌فایده است، همان طور که این اقدامات در خصوص کوبا بی‌فایده بود.
 
به نوشته "روسیا الیوم"، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: «نکته قابل توجه آن است که رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرده که تلاش‌های چندین ساله آمریکا برای منزوی کردن کوبا بی نتیجه بود. بنابراین باید امیدوار بود که دولتمردان آمریکا هر چه سریعتر بفهمند که سیاست اعمال فشار و استفاده از اقدامات محدودکننده علیه دیگر کشورها در بلندمدت بی فایده هستند.
 
دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرده است که رفع موانع در خصوص نقل و انتقالات بانکی در چارچوب قطعنامه مربوط به «ضرورت لغو تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا علیه کوبا» صورت گرفته است که طی سالهای زیادی هر سال با حمایت فعال روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده است.
 
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه همچنین آمده است: «انتظار می‌رود که در آینده نزدیک ما شاهد لغو کامل تحریم‌های تجاری آمریکا علیه کوبا باشیم».
 
مقامات واشنگتن و هاوانا روز چهارشنبه اعلام کردند که قصد دارند روابط خود را بهبود بخشیده و تماس‌های دیپلماتیک خود که در سال 1961 قطع شده بود را از سر بگیرند.
 
وزارت خارجه آمریکا همچنین از احتمال سفر اوباما به کوبا خبر داده و جان کری هم ابراز امیدواری کرده که نخستین وزیر خارجه آمریکا باشد که پس از 5 دهه به کوبا می رود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.