قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: توسعه ی ورزش قهرمانی و همگانی و تکمیل پروژه ی ورزشی یادگار امام (ره) به عنوان دهکده ی ورزشی شمالغرب کشور، سه هسته ی مهم سند تدبیر و توسعه ی ورزش استان هستند.

ورزشگاه یادگار امام(ره) را به دهکده ورزشی شمال‌غرب کشور تبدیل می کنیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، "سیدمحمد شروین اسبقیان" در نشست مدیران کل ستادی وزارت ورزش و جوانان کشور با جامعه  ورزشی استان، با ارائه ی توضیحات کلی در خصوص وضعیت ورزشی استان اظهار کرد: سند تدبیر و توسعه ی ورزش آذربایجان شرقی با تصویب در شورای برنامه ریزی توسعه ی استان، تنظیم شده است که در آن، برنامه ی هسته های کلیدی و برنامه های جامع تدوین شده است.

وی در خصوص هسته های کلیدی این سند خاطرنشان کرد: توسعه ی ورزش قهرمانی، ورزش همگانی با رویکرد علمی و فرهنگی و تکمیل پروژه ی ورزشی یادگار امام (ره) به عنوان دهکده ی ورزشی شمالغرب کشور، سه هسته ی مهم این سند هستند.

اسبقیان از رسیدن سرانه ی اماکن ورزشی کل استان به 82/0 متر مربع پس از تکمیل پروژه های نیمه تمام فعلی خبر داد.

وی بیان کرد: پس از 28 سال، موفق شدیم برای اولین بار تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) را در سطح نیمه حرفه ای برگزار کنیم و خوشبختانه توانستیم این سطح را نیز تثبیت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: به دنبال برگزاری این تور به صورت حرفه ای هستیم و مطالعات خود را برای این موضوع انجام می دهیم و قطعاً استان آذربایجان شرقی، این پتانسیل را برای برگزاری تور دوچرخه سواری در سطح حرفه ای دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: در ارزیابی که وزارت ورزش و جوانان کشور در سال 92 از عملکرد اداره کل استان ها داشت، موفق شدیم با کسب 8 هزار و 31 امتیاز، رتبه ی نخست را در بین ادارات کل ورزش و جوانان استان ها کسب کنیم که این افتخار، در سایه ی تلاش، همت و سخت کوشی در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و حمایت های استاندار به دست آمد..

اسبقیان در بخشی از سخنان خود بر هدفگذاری استان آذربایجان شرقی برای کسب 3 مدال در المپیک 2016 ریودوژانیرو تأکید کرد.

گفتنی است نشست مدیران کل ستادی وزارت ورزش و جوانان کشور با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه ی ورزش قهرمانی، مدیر کل هماهنگی امور استان ها، مدیرکل توسعه ی ورزش همگانی، مدیرکل طرح، برنامه ریزی و بودجه ی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و معاونان و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.