قدس آنلاین - تبریز: مدیرکل طرح، برنامه ریزی و بودجه ی وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: حدود 14 میلیارد تومان اعتبار به اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ابلاغ شده است.

سرانه ورزشی کشور به 80 سانتی متر می رسد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، "غلامرضا شیثی" در نشست مدیران کل ستادی وزارت ورزش و جوانان کشور با جامعه ی ورزشی استان، با تمجید از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اظهار کرد: اسبقیان یکی از مدیران پرتلاش و نمونه ی وزارتخانه ی ورزش و جوانان است که با پیگیری هایی که دارد، اعتبارات زیادی به ورزش استان آورده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 14 میلیارد تومان اعتبار به اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ابلاغ شده و با توجه به ظرفیت هایی که در قانون بودجه وجود دارد، این اعتبار می تواند برای آذربایجان شرقی به دلیل فعال بودن این استان افزایش یابد.

شیثی از تخصیص اعتبار 48 میلیون تومانی برای هیئت های ورزشی استان و اعتبار 91 میلیون تومانی در حوزه ی جوانان خبر داد.

 مدیرکل طرح و برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان گفت: سرانه ورزشی کشور تا پایان امسال به 80 سانتی متر می رسد.

غلامرضا شیثی افزود: هم اکنون سرانه ورزشی کشور 68 سانتی متر است که با تکمیل طرح های در حال احداث، این میزان افزایش می یابد.

وی توجه به توسعه فضاهای ورزشی در مناطق محروم را جزو ضرورت ها در مبارزه با بد اخلاقی ها و ناهنجاری های اجتماعی اعلام کرد و گفت: 12 استان کشور با اعتبار خاصی به پایگاه قهرمانی مجهز می شود که آذربایجان شرقی در بین این استان هاست.

مدیرکل طرح و برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سه هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های ورزشی پیش بینی شده که با ابلاغ آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، طرح های ورزشی نیز در روستاها اجرا می شود.

شیثی یادآوری کرد: با ابلاغ این مبلغ و اجرای این طرح ها، مشکل ورزش روستایی در کشور حل می شود.

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات سال 93 گفت: اعتبارات امسال این وزارتخانه یکهزار و 450 میلیارد ریال بود.

مدیرکل طرح و برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: امسال اعتباراتی در قالب کمک های فنی و اعتباری به استان ها ابلاغ شده و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها باید زمینه ورود بخش خصوصی در طرح های ورزشی را فراهم کنند.

شیثی افزود: خیرین و بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای طرح های بالای 30 درصد پیشرفت فیزیکی می توانند به ادارات کل مراجعه و پس از تکمیل فرم ها آن ها را به دبیرخانه این ستاد ارایه کنند.

وی گفت: پس از بررسی فرم ها، تسهیلاتی برای ادامه ساخت این طرح ها در اختیار آن ها قرار می گیرد.

گفتنی است نشست مدیران کل ستادی وزارت ورزش و جوانان کشور با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه ی ورزش قهرمانی، مدیر کل هماهنگی امور استان ها، مدیرکل توسعه ی ورزش همگانی، مدیرکل طرح، برنامه ریزی و بودجه ی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و معاونان و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.