قدس آنلاین- تبریز: نشست بررسی نقشه راه اصلاح نظام اداری در اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

کارهای فرهنگی باید به صاحبان  اصلی سپرده شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، "علی‌اکبر صفی‌پور" مدیرکل ارشاد استان در این نشست با تاکید بر لزوم کاهش تصدی‌گری در حوزه‌ی فرهنگ و هنر اظهار داشت:  کارهای فرهنگی باید به صاحبان  اصلی که همان اهالی هنر هستند، سپرده شود و مجموعه فعالیت‌ها باید به سویی برود که خود اهالی فرهنگ مجری بوده و نهادهای دولتی تنها به دنبال پیگیری کارها باشند.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید کاهش تصدی گری دولت در امور فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است این امر در ایجاد و تقویت پل ارتباطی مابین دولت و مردم بسیار موثر است .

وی افزود: تصدی گری در وزارتخانه از مشکلات اساسی آن است و انگیزه ای برای واگذاری امور وجود ندارد و علاوه بر آن نیاز است بازتعریف اساسی در فصل پنج این وزارتخانه صورت گیرد، چرا که تنها اداره کل ارشاد استان 260 ماموریت دارد و اعتبارات در این خصوص کافی نیست .

صفی پور اظهار کرد: 36 ساختمان و مجتمع با 50 هزار متر مربع در اختیار این اداره کل قرار دارد که تنها 21 نیروی خدماتی در این مجتمع ها مشغول فعالیت هستند و کمبود نیروی انسانی از مشکلات این اداره کل است .

وی تاکید کرد: بخش فرهنگ و هنر، یکی از گسترده‌ترین حوزه‌های مدیریتی و اجرائی در جامعه است که برای اجرایی شدن هرچه بهتر و بیشتر برنامه های فرهنگی و هنری می بایست، نیروی انسانی کافی در اختیار داشت .

صفی‌پور گفت: کمبود اعتبارات و کمبود نیروی انسانی، دوچالش مهم این اداره است که امیدواریم با حل این مشکلات، بتوان گام های مثبت و سازنده تری در حوزه فرهنگ و هنر استان برداشت .

وی همچنین به راه اندازی صدور الکترونیکی چاپ و نشر در استان تا پایان سالجاری اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سیستم، هم در هزینه ها و هم در زمان صرفه جویی می شود و آذربایجان شرقی پس از تهران دومین استانی خواهد بود که این سیستم را راه اندازی می کند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.