معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران برغم کاهش میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، برای گروه های حساس همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد.

کیفیت هوای پایتخت برای گروههای حساس، ناسالم است
 
'محمد رستگاری' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است. 
 
وی اظهار کرد: برهمین اساس، میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، با 13 عدد کاهش نسبت به روز گذشته بر روی عدد 104 قرار دارد که همچنان در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است. 
 
وی گفت: این در حالی است که میزان آلاینده های منواکسیدکربن ( از 46 به 38) و میانگین غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 62 به 56 ( سالم ) نسبت به روز گذشته در همین مدت کاهش یافته است. 
 
به گفته رستگاری، همچنین ایستگاه های پارک رازی با 154، دانشگاه شریف و پارک قائم 141، پارک سلامت 140 و دانشگاه تهران با 133 به ترتیب آلوده ترین مناطق تهران در 24 ساعت گذشته بودند. 
 
وی به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.