قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی رباره بحث قاچاق کالا به ویژه قاچاق چرم و کفش در استان با اشاره به این که مبادی ورودی استان کاملا تحت کنترل است و کالای قاچاق از این مبادی وارد استان نمی‌شود، اما در عین حال از دستگاه‌های نظارتی و بازرسان ویژه استانداری خواست ضمن پیگیری این موضوع، در صورت یافتن سرنخ‌هایی از ورود کالای قاچاق به استان موضوع را گزارش کنند.

سرنخ‌ها ورود کاالاق قاچاق به آذربایجان شرقی را اعلام کنند/ کالای قاچاق از مبادی وارد نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به اهمیت شورای گفت‌وگو در رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار استان، خاطرنشان کرد: این شورا محمل مناسبی برای باخبر شدن مسوولان اجرایی از مسایل و مشکلات بخش خصوصی است و قطعا این امر می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به گزارش برگزاری نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام در مالزی، آمادگی استان آذربایجان شرقی را برای برگزاری برنامه‌های مشابه اعلام کرد.

جبارزاده با بیان این که بازار تبریز، ظرفیت بزرگی در حوزه تجارت منطقه است، بر تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی چگونگی برگزاری همایشی در سطح بازرگانان و سرمایه‌گذاران جهان اسلام در تبریز تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های فروش کالا در سطح استان نیز گفت: برپایی هر نوع نمایشگاهی در فضاهای عمومی استان نیازمند اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت است و برپایی نمایشگاه بدون این مجوز غیرقانونی است.

وی همچنین درباره بحث قاچاق کالا به ویژه قاچاق چرم و کفش در استان با اشاره به این که مبادی ورودی استان کاملا تحت کنترل است و کالای قاچاق از این مبادی وارد استان نمی‌شود، افزود: این موضوع توسط بازرسان و دستگاه‌های نظارتی کاملا رصد می‌شود و اگر هم کالای قاچاقی وارد استان شده از سایر مبادی ورودی کشور بوده است.

جبارزاده در عین حال از دستگاه‌های نظارتی و بازرسان ویژه استانداری خواست ضمن پیگیری این موضوع، در صورت یافتن سرنخ‌هایی از ورود کالای قاچاق به استان موضوع را گزارش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص تشکیل ستاد حمایت از صنعت فرش استان نیز اظهار داشت: این ستاد متولی صنعت فرش استان خواهد بود و هیچ محدودیتی در حضور تشکل‌های مرتبط با این صنعت در آن وجود ندارد.

جبارزاده اضافه کرد: مدیریت استان برای سامان‌دهی صنعت رها شده فرش عزم جدی دارد و از حضور و مشارکت همه دستگاه‌ها و تشکل‌هایی که در تولید و صادرات فرش نقش دارند استقبال می‌کند.

وی در خصوص دستور سوم این جلسه مبنی بر چگونگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان نیز خاطرنشان کرد: این موضوع جزو مطالب بحق و ضروری است، چرا که در حال حاضر بیش از چهار هزار دستگاه خودروی عمومی با عمر بالای 40 سال در استان وجود دارد.

جبارزاده با انتقاد از کم‌توجهی به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان در سال‌های گذشته، گفت: یکی از راهکارهای نوسازی این ناوگان، تشکیل شرکت‌های بزرگ حمل و نقل است که مدیریت استان و سیستم بانکی در این خصوص آمادگی همکاری دارند.

وی با اشاره به توانمندی شرکت تراکتورسازی تبریز در ساخت کشنده‌های استاندارد، از این شرکت خواست شرکت‌های حمل و نقل استان را در اولویت فروش این کشنده‌ها قرار دهد.

جبارزاده تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان جزو اهداف سال 94 است و تا پایان سال جاری باید مقدمات آن را فراهم کنیم.

در این نشست که با حضور چهار نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی استان برگزار شد، موضوعات متعددی از جمله مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع قطعه‌سازی خودرو، احداث ساختمان جدید اتاق بازرگانی تبریز و وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین کلیات تشکیل ستاد حمایت از صنعت فرش استان با موافقت اعضای شورای گفت‌وگو تصویب و مقرر شد کمیته‌های ذیل این ستاد و آیین‌نامه آن در نشست‌های تخصصی بررسی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    اولش آقای استاندار از خودشان به خاطر قاچاق دارو های نایاب شروع کنند تاروزانه که می فرمایند 50 میلیون ضرر می کنندنکنند