هند امروز(پنجشنبه) بزرگ‌ترین موشک تاریخ فضایی این کشور را که حامل کپسولی بود که می تواند روزی برای اعزام فضانوردان مورد استفاده قرار بگیرد، با موفقیت پرتاب کرد.

هند قدرتمندترین موشک خود را با موفقیت آزمایش کرد
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این موشک که برای حمل ماهواره‌های بزرگ مخابراتی طراحی شده است، از پایگاه فضایی سریهاریکوتا Sriharikota در ایالت آندراپرادش در جنوب هند به فضا پرتاب شد.
 
این موشک جدید که 630 تن وزن دارد و می تواند چهار تن بار را حمل کند، قرار است به هند امکان دهد در بازار پرتاب ماهواره جایی برای خود باز کند که درآمدی 300 میلیون دلاری برای این کشور خواهد داشت.
 
این موشک که رسما «جی اس ال وی مارک سه» نام دارد، کپسولی خالی را حمل می کرد که به گفته سازمان فضایی هند، 20 دقیقه پس از پرتاب از موشک جدا شد و در خلیج بنگال در سواحل شرقی هند فرود آمد. این کپسول قابلیت حمل سه فضانورد را به فضا دارد.
 
برنامه هند برای ارسال کپسول حامل سرنشین به فضا در سال‌های اخیر مرتب با وقفه مواجه شده است و سازمان فضایی هند می گوید هنوز هفت سال دیگر زمان لازم است تا این کشور بتواند انسان به فضا بفرستد.
 
نارندرا مودی، نخست وزیر هند در صفحه توییتر خود از این موفقیت ابراز خرسندی کرد و آن را پیروزی جدید دیگری برای کار طاقت فرسا و درخشان دانشمندان هندی توصیف کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.