دولت جدید یمن امروز در پارلمان این کشور، مخالفتش با اقدام شورای امنیت مبنی بر تحریم رئیس حزب کنگره مردمی و ۲ تن از رهبران انصارالله یمن را اعلام کرد.

دولت یمن: تحریم «علی عبدالله صالح» باید لغو شود
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، دولت «خالد بحاح» امروز (پنجشنبه) در پارلمان این کشور اعلام کرد که هرگونه تحریم شورای امنیت سازمان ملل علیه «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن که پس از انقلاب 2011 مردم این کشور، خلع شد و 2 رهبر جنبش انصارالله را رد می‌کند.
 
بر اساس گزارش پایگاه خبری یمنی «براقش نت»، دولت بحاح امروز اعلام کرد که با هر تحریمی علیه هر شهروند یمنی مخالف است و اجازه این کار را نمی‌دهد مگر اینکه این تحریم بر اساس قانون اساسی یمن صورت گیرد.
 
نخست‌وزیر یمن متعهد شد که از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد که تحریم‌های صادره علیه این شخصیت‌ها را لغو کند.
 
این در حالی است که امروز، سرانجام پارلمان یمن با موافقت حزب کنگره مردمی به ریاست صالح، به کابینه خالد بحاح رای اعتماد داد.
 
17 آبان گذشته، رسانه‌های یمنی اعلام کردند که شورای امنیت، علی عبدالله صالح رئیس جمهور برکنار شده یمن و دو نفر از رهبران جماعت انصارالله را به دلیل مانع تراشی در روند سیاسی این کشور تحریم کرد. «عبدالملک الحوثی» رهبر انصار الله و ابوعلی الحاکم معروف به «عبدالله الحکیم» از  رهبران این جنبش دو نفر دیگر بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.