دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) در اربعین به ثمر نشست، گفت: روز اربعین در عالم ابدی شده است و زیارت اربعین همچون اساس نامه اسلامی و شیعی درآمده است.

نهضت امام حسین(ع) در اربعین به ثمر نشست/ زیارت اربعین اساسنامه اسلامی و شیعی است
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز که در پنجمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به راهپیمایی پر شور امسال در عراق در روز اربعین بیان داشت: هنوز حال و هوای کشور ما اربعینی است و هنوز بسیاری از زائرین به کشور برنگشته اند اما چه شد که روز اربعین عظمت خاصی داشته و زیارت اربعین چنین خاص است.
 
 آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) که انقلابی مقدس بود و از عاشورا شروع شد در اربعین به ثمر نشست.
 
وی با بیان اینکه  نهضت امام حسین(ع) از کلمات طیبه است و از روز عاشورا این شجره طیبه میوه داد، تاکید کرد: آنچه را که امام حسین(ع) می خواستند در کربلا به مردم بگویند در روز اربعین از زبان صحابه پیامبر و خانواده ایشان و حضرت زینب(س) و حضرت زین العابدین(ع) زده شده است.
 
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: روز اربعین در عالم ابدی شده است و زیارت اربعین همچون اساس نامه اسلامی و شیعی درآمده و در هر مقطعی سفارش شده آن را بخوانید و خود را حسینی بسازید.
 
آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: تمام ذلت ها و خواری های در عالم که به سراغ انسان می آید به دلیل هوای نفس و کوچک شدن در مقابل طاغوت به وجود می آید که این مساله با پیمودن راه امام حسین(ع) به عزت و شرف تبدیل می شود.
 
وی افزود: یکی از درسهای اربعین این است که مردم ببینند باطل نمی تواند دوام بیاورد و ظالمین و دشمنان هر چه قدر بخواهند ضربه وارد کنند نمی توانند و حق است که در نهایت ابدی می شود و می ماند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: اربعین به ما این درس را داد که اگر تمام تدبیر ها خلاف تدبیر الهی باشد از بین می رود. درس عاشورا و اربعین دریافت تدبیر الهی در زندگی است که بدانیم خداوند چه تدبیری برای ما در زندگی در نظر گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.