کمیسیون غرامت سازمان ملل امروز طی نشستی با اجماع آرا، با درخواست عراق برای تعویق یکساله پرداخت پنج درصد از غرامت به کویت (بابت حمله صدام و اشغال کویت) موافقت کرد.

موافقت سازمان ملل با تعویق یکساله پرداخت غرامت عراق به کویت
به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، درخواست عراق برای تعویق پرداخت بخشی از غرامت‌های این کشور به کویت بابت اشغال آن توسط کویت با موافقت سازمان ملل روبرو شد.
 
«لیا کرافت» مقام حقوقی عضو کمیسیون غرامت سازمان ملل امروز گفت: «شورای اجرایی(کمیسیون غرامت) با اتفاق آرا تصمیم گرفت که با تعویق پرداخت پنج درصد از غرامت‌های عراق به کویت موافقت کند؛ بنا بر این تصمیم پرداخت این بخش از غرامت تا اول ژانویه 2016 به تعویق افتاد».
 
به گزارش رویترز، این تصمیم پس از پایان نشست پشت درهای بسته این کمیسیون در ژنو اتخاذ شد. به گفته «کرافت» تصمیم تعویق یکساله پرداخت غرامت به منظور «نشان دادن همدردی با عراق» بوده و کمیسیون پرداخت غرامت می‌خواهد به بغداد برای حل مشکلات اقتصادی جاری کمک کند.
 
صدام دیکتاتور مخلوع عراق در اوایل دهه 90 میلادی با این ادعا که کویت بخشی از عراق است به این کشور حمله و آنرا اشغال کرد. به دنبال این جنگ ائتلافی بین‌المللی به رهبری آمریکا برای بیرون راندن نیروهای صدام تشکیل شد و در نهایت نیروهای بعثی کویت را ترک کردند.
 
به دنبال آن سازمان ملل عراق را مقصر جنگ خوانده و برای کویت غرامت تعیین کرد و مقرر بر آن شد که دولت عراق غرامت جنگ را بپردازد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.