معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه شیوه برخورد با اتباع بیگانه در مدارس کشور همانند برخورد با ایرانی هاست، گفت: ایران سالانه بالغ بر 500 میلیارد تومان در امر تحصیل و آموزش کودکان افغان هزینه می کند.

 500 میلیارد تومان هزینه  تحصیل کودکان افغان در ایران
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، شاهین نوش آبادی با اشاره به مشترکات فراوان تاریخی، فرهنگی‌، اجتماعی و دینی دولت ایران و افغانستان افزود: بیش از 330 هزار دانش آموز تبعه افغانستان در 27 هزار مدرسه کشور به تحصیل اشتغال دارند و فراوانی این مدارس به خوبی بیانگر این واقعیت است که آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، با آغوش باز و به صورت ویژه شرایط تحصیل این کودکان را در کنار دانش آموزان ایرانی فراهم ساخته است.

نوش آبادی با اشاره به هزینه های تحصیل دانش آموزان ایرانی گفت: با احتساب هزینه های تحصیلی هر دانش آموز ایرانی مشخص می شود که اولیای دانش آموزان اتباع افغانستان برای تسهیل در امر آموزش کودکان از تخفیف های 76 تا 92 درصدی نسبت به اولیای ایرانی برخوردار هستند و حتی 11 گروه از این خانواده ها از پرداخت هزینه اعلام شده هم معاف هستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سالانه بالغ بر 500 میلیارد تومان در امر تحصیل و آموزش کودکان افغان هزینه می کند، خاطرنشان کرد: براساس شیوه نامه اعلام شده به مدارس هزینه تحصیل در پایه اول تا ششم حداقل 120 و حداکثر 300 هزار تومان، در دوره متوسطه اول  یعنی پایه های هفتم و هشتم هزینه تحصیل حداقل 144 و حداکثر 336 هزار تومان در دوره متوسطه دوم و پیش  دانشگاهی حداقل 180 و حداکثر 360 هزار تومان تعیین شده است.

نوش آبادی تصریح کرد: در عین حال تمهیداتی اندیشیده شده است تا خانواده های این دانش آموزان که به لحاظ وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسب قرار دارند برای تحصیل فرزندانشان با مشکل مواجه نشوند و برنامه هایی از قبیل معافیت 11 گروه خاص و اقساطی کردن شهریه در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه به مدیران مدارس توصیه شده است تا در اجرای این شیوه نامه و دریافت هزینه تحصیل با خانواده ها همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.