دو پادگان نظامی "وادی الضیف" و "الحامدیه" واقع در شرق و جنوب شهر "معره النعمان" در جنوب استان ادلب سوریه ، در پی هجوم گسترده عناصر جبهه النصره و گروههای هم پیمان آن بالاخره به اشغال تروریستهای تکفیری در آمد.

اشغال  دو پادگان مهم سوریه توسط تکفیری ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق،این دو پادگان در 11 ماه گذشته تحت محاصره کامل تروریستهای تکفیری بوده و بطور روزانه هدف دهها فروند موشک و خمپاره و گلوله توپ سنگین تروریستهای مستقر در اطراف آن قرار داشت.

این دو پادگان از حدود 11 ماه پیش تا کنون در محاصره شدیدی قرار داشته و امداد رسانی به بیش از 800 تا 900 نظامی مستقر در آنها تنها از طریق ارسال بسته های مواد غذایی و دارویی از طریق هوایی (بوسیله بالگرد با چتر) و با مشقتها و محدودیتهای امنیتی فراوان صورت می پذیرفته است. در باب اهمیت استراتژیک این دو پایگان نظامی بسیار بزرگ برای تروریستها و نیروهای ارتش سوریه ، ذکر موارد زیر مفید خواهد بود


1 – اهمیت جغرافیایی :

الف : موقعیت خاص جغرافیایی این دو پادگان نظامی و نزدیکی آنها به اتوبان (مسیر تدارکاتی – تسلیحاتی) حلب – ادلب . در صورت بازگشایی این مسیر از سوی تروریستهای تکفیری ، جایگزین مناسبی برای امداد رسانی تسلیحاتی و نیرویی به تروریستهای فعال در شهر حلب که این روزها به دلیل عملیات نظامی ارتش سوریه در حاشیه شمالی آن و قطع کلیه مسیرهای امدادی – تسلیحاتی آنها با مرزهای کشور "تروریست پرور ترکیه" در شرایط بسیار بد روانی بسر می برند.

ب : اتصال بخش شرقی سوریه به بخش غربی و شمالی به جنوبی آن

ج : قرار داشتن در مسیر امدادی تدارکاتی ارتش سوریه از استانهای ساحلی به سمت مناطق شرقی این کشور

د : قرار گرفتن در نزدیکی اتوبان حلب – دمشق که تا کنون مسدود بوده است.


2 – اهمیت تدارکاتی :

وجود دهها دستگاه تانک و نفر بر زرهی ، دهها مخزن سوخت و چندین انبار تسلیحات و مهمات (شامل موشکهای ضد ره ، موشکهای زمین به زمین ، انواده خمپاره اندازها ، انواع توپهای سبک و سنگین و تسلیحات سبک و نیمه سنگین انفرادی و هزاران تن مهمات مربوطه) که از دست دادن آنها برای ارتش سوریه موجب خسارتی جبران نشدنی است بویژه اینکه تجربه های پیشین نشان داده که تروریستهای تکفیری از همین تسلیحات و مهمات برای حمله به سایر مواضع ارتش سوریه نهایت استفاده را خواهند برد.

بخشی از تانکهای ارتش سوریه که پس از اشغال پادگان وادی الضیف به چنگ تروریستهای جبهه النصره افتاده است.

در عین حال دسترسی به این حجم سوخت و تسلیحات و مهمات امکان تسلیح و تجهیز هزاران تروریست تکفیری در عملیاتهای آینده این گروهها بر علیه ارتش و مردم سوریه را تسهیل خواهد ساخت. نکته قابل تامل اینکه بخش قابل توجهی از تسلیحات و مهمات و تجهیزات نظامی و غیر نظامی که تروریستها در جنگ علیه ملت و ارتش سوریه مورد استفاده قرار می دهند از غارت پادگانهای ارتش سوریه استحصال شده است!

3 – تامین امنیت مراکز استقرار تروریستهای تکفیری در شهر معره النعمان

یکی دیگر از اهداف تروریستهای تکفیری از حمله گسترده و اشغال دو پادگان وادی الضیف و الحامدیه در حاشیه شهر معره النعمان ، تامین امنیت مراکز استقرار خود در این شهر از خطر حمله زمینی احتمالی نیروهای نظامی مستقر در این دو پادگان بود. این نگرانی تروریستها از آنجایی تشدید گردید که در دو ماه اخیر نیروهای ارتش سوریه به فرماندهی "سرهنگ سهیل الحسن" موفق به پاکسازی اکثر شهرها و روستاهای حاشیه شمالی استان همجوار یعنی "حماه" شده بوده و بلافاصله عملیات خود را به مناطق جنوبی استان ادلب (شهر خان شیخون) با هدف رسیدن به دو پادگان نظامی در محاصره "وادی الضیف و الحامدیه" گسترش داده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    1 0
    اینا مثل مغولها حمله میکنن تفلکا کلی مقاومت کردن اخرش بیخیال شدن پادگانارو تخلیه کردن این تکفیریا مثل سوسک سخت جونن تمومی هم ندارن انگار کی بیوفتن به جون عربستان خدا میدونه
  • رحیم IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    1 1
    پس این ارتش سوریه و متحدهای اون دارن چه غلطی میکنن توی این چند سال! واقعا که جای تاسف داره!