عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، به ردیف بودجه مد و لباس در لایحه بودجه سال 94 اشاره کرد و گفت: بحث مد و لباس سال گذشته ردیف بودجه در لایحه سنواتی داشت اما امسال این ردیف دیده نشده بود. دولت تصمیم دارد برای بودجه سال آینده ردیفی برای این مبحث در نظر بگیرد.

مد و لباس بودجه 2 میلیاردی دارد/دولت در مد و لباس مدیریت ثابتی داشته باشد

سید رمضان شجاعی کیاسری  در گفت‌وو با خانه ملت با انتقاد از بی ثباتی ردیف بودجه مد و لباس، ادامه داد: دولت باید در زمینه بودجه مد و لباس تدبیری بیشتری بیاندیشد و روند بودجه نویسی در این موضوع را اصلاح کند. مد و لباس مبحثی است که نیاز به مدیریت ثابت دارد بنابراین باید ردیف بودجه مستقل و ثابتی در لایحه بودجه سنواتی برای آن در نظر گرفت.

نماینده مردم ساری در مجلس نهم شورای اسلامی در تشریح تاثیر بودجه ثابت برای بحث مد و لباس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با در اختیار داشتن بودجه‌ای جداگانه برای مد و لباس می‌تواند از طراحان بیشتری در استان‌های مختلف و تهران استفاده کند.

وی همچنین تاکید کرد: با در اختیار داشتن منابع مالی مناسب وزارت ارشاد بهتر می‌تواند در فرهنگسازی پوشش حجاب و عفاف کار کند. برپایی غرفه‌ها با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازمند بودجه است که اگر دولت هر سال ردیفی برای مد و لباس مدنظر بگیرد، برپایی این غرفه‌ها با گستردگی بیشتر امکان پذیر خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در بودجه سال 92، بودجه مد و لباس یک میلیارد در نظر گرفته شده بود، در بودجه سال 94، مبلغ به 2 میلیارد افزایش یافت. بودجه 2 میلیاردی برای دستیابی به اهداف حجاب و عفاف کافی نیست اما از نبود آن بهتر است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.