رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: به دنبال بذر اصلاح شده‌ برای کاشتن در زمین اقتصاد هستیم.

زمین اقتصاد به بذر اصلاح شده نیاز دار
به گزارش  ایسنا ، غلامحسین شافعی در آیین اختتامیه دومین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود فضای کسب و کار که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه بهبود وضعیت اقتصاد نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است، عنوان کرد: اگر زمین اقتصاد شوره‌زار باشد هر چه در آن بکاریم هیچ محصولی به دست نخواهیم آورد.

وی با اشاره به اینکه در طول 35 سال گذشته نتوانستیم اهداف بلند مدتی برای اقتصاد کشور مشخص کنیم، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در مسیر اقتصاد نداشتن راهبرد است.

رییس اتاق بازرگانی ایران به قوانین متناقض و پیچیده و همچنین تورم به عنوان دو مشکل مهم اقتصاد اشاره و اظهار کرد: کمیته ماده 77 در اتاق بازرگانی ایران به منظور شناسایی، اصلاح و حذف مقررات مخل تولید ایجاد شده است.

شافعی در جمع خبرنگاران در خصوص نقش بانک‌ها در بهبود فضای کسب و کار بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار به تسهیل سازمان‌ها بستگی دارد و بانک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: از آنجاکه ارتباط بنگاه‌های اقتصادی با بانک‌ها بیشتر است اثرات آن بر فضای اقتصادی نیز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران در خصوص موانع اصلی بهبود فضای کسب و کار بیان کرد: باید توجه داشت که شرایط کشور با گذشته متفاوت است و قوانین موجود در این زمینه باید متناسب با شرایط حال حاضر تغییر کند و تجدید نظر در این زمینه ضروری است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در دولت یازدهم به منظور بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: تصویب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار اقدام موثری بود که خوشبختانه در این دولت انجام شد.

شافعی اضافه کرد: در حال حاضر وزارت اقتصاد و دارایی کمیته‌ی ویژه‌ای متشکل از دولت، مجلس و اتاق بازرگانی با هدف اصلاح قوانین کسب و کار تشکیل داده که مهم‌ترین وظیفه آن شناخت قوانین مزاحم در این حوزه است.

رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: قوانین مزاحم در این حوزه به حدی زیاد است که شناسایی آن‌ها ده‌ها سال زمان می‌برد و با توجه به این امر شیوه اصلاح قوانین به این صورت خواهد بود که مشکلات موجود سر راه فعالان اقتصادی برای کسب مجوز رفع شود.

وی بر اهمیت سرعت عمل برای بهبود فضای کسب و کار تاکید و عنوان کرد: خوشبختانه دولت یازدهم قانون‌گریز نیست و مجلس نیز برای اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار روحیه خوبی دارد و امیدوارم با تصویب آیین‌نامه‌های این قانون، هر چه سریع‌تر اجرا شود.

شافعی در خصوص قطع گاز واحدهای تولیدی و صنعتی در فصل سرما بر خلاف قانون تصریح کرد: در قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار شرایط و جزئیات این امر مشخص شده است و امسال مطابق قانون عمل خواهیم کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.