رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس٬ با تاکید بر ضرورت برخورد آموزش و پرورش با هر نوع تنبیهی در مدارس برای برچیده شدن بساط آن٬ گفت: حضور بازرسان در میان دانش‌آموزان از وقوع تنبیه در مدارس جلوگیری می‌کند.

ضرورت برخورد قاطع با عاملان تنبیه در مدارس/حضور بازرسان برای برچیده شدن فرهنگ تنبیه در مدارس
 
 
عطاالله سلطانی‌صبور در گفت وگو با خانه ملت٬ با یادآوری تنبیه بدنی دانش‌آموزان در یکی از مدارس شهرستان گناوه و عزل مدیر متخلف در پی آن٬ گفت: وزارت آموزش و پرورش در این مورد باید با برخورد قاطع با متخلف از بروز دوباره چنین مواردی به جد جلوگیری کند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه با ابراز تاسف فرهنگ تنبیه در مدارس کشور وجود دارد٬ افزود: بسیاری از تنبیه‌ها در مدارس رسانه‌ای نشده و در خفا ادامه دارد.

وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد معلم و مدیر در مدارس و همچنین بازدید بازرسان آموزش و پرورش از عملکرد مسئولان در مدارس به توقف روند تنبیه در مراکز علمی کشور منجر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ‌با بیان اینکه حضور بازرسان در مدارس و همچنین صحبت با دانش‌آموزان به کاهش چشمگیر تنبیه در مدارس و برچیده شدن آن منجر می‌شود٬ گفت: نباید حمایت از دانش‌آموز به بی‌حرمتی به قشر فرهنگی شود از این رو وزارت آموزش و پرورش باید با در نظر گرفتن سازوکاری مناسب علاوه بر لحاظ کرده حرمت قشر فرهنگی از برچیده شدن بساط تنبیه نیز مطمئن شوند.

 

تاکید بر نظارت بر مدارس برای تخفیف و حذف فرهنگ تنبیه

سلطانی‌صبور با بیان اینکه نظارت بر مدارس به از بین رفتن تنبیه‌هایی که سرو صدایی نکرده و رسانه‌ای نمی‌شوند نیز منجر می‌شود٬ تصریح کرد: حضور بازرسان در میان دانش‌آموزان امری است که ناخودآگاه به رفتارهای خوب و مطلوب در بین قشر فرهنگی در حین آموزش به افراد می‌انجامد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه عزل مدیر متخلف گناوه‌ای از سوی اداره آموزش و پرورش آن منطقه کار بسیار خوبی بوده است٬ گفت: این مدیر متخلف در حال حاضر از پست مدیریت سلب شده و باز هم می‌تواند در کلاس درس به عنوان معلم حاضر شود که این شرایط را از حیث بروز دوباره حادثه اخیر بدتر می‌کند از این رو باید با تشدید نظارت‌ها اجازه تکرار تنبیه از سوی وی داده نشود.

وی با بیان اینکه خانواده دانش‌آموزان گناوه‌ای می‌توانند با تقدیم شکایت خود از مدیر مدرسه به قوه قضاییه برخورد با وی را خواستار شوند٬ تصریح کرد: امید است این پرونده برای حفظ حرمت جامعه فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش بررسی و مورد برخوردهای لازم قرار بگیرد و به قوه قضاییه ارسال نشود البته در این باره اختیار با خانواده دانش‌آموز است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: آموزش و پرورش باید با برخورد بدون هر نوع سهل گیری با مدیر متخلف گناوه‌ای از بروز چنین حوادث ناخوش‌آیندی در کشور جلوگیری کند./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.