عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، با انتقاد از بی توجهی مسئولان به نادبودی فضای سبز شهری در پایتخت کشور، گفت: شهردار باید پاسخگوی چرایی قطع درختان در نقاط شهری با وجود تاکیدات ویژه مجلس و شورای شهر بر ممنوعیت تغییر کاربری فضای سبز شهری باشد.

پیرموذن:انتقاد از قطع درختان و تغییر کاربری فضای سبز تهران/قالیباف پاسخ گو باشد

 

کمال الدین پیرموذن در گفت وگو با  خانه ملت، با انتقاد از بی توجهی مسئولان به نادبودی فضای سبز شهری در پایتخت کشور، گفت: تغییر کاربری بوستان مادر و ولایت، قطع درختان دارآباد و همچنین نابودی فضای سبز شهری سایر نقاط تهران از مواردی است که باید شهردار این استان و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست پاسخگوی آن باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری قطع 100 اصله درخت در دارآباد، گفت: با وجود تاکید ویژه شورای شهر تهران و تصویب ممنوعیت قطع هر نوع درختی باز هم شاهد نابودی فضای سبز شهری در شمال تهران بودیم از این رو باید تمامی مسئولان مربوطه از جمله شهرداری پاسخگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر  ضرورت توقف تغییر کاربری فضای سبز شهری و همچنین جلوگیری از قطع درختان، گفت: در حال حاضر این موضوع زیر ذره بین مجلس به ویژه فراکسیون محیط زیست آن قرار گرفته و به طور حتم در اولین جلسه پس از شروع به کار مجلس این مهم با حضور مسئولان مربوطه از جمله شهردار تهر ان مورد بررسی قرار خواهد  گرفت.

وی با یادآوری برخی اخباری مبنی بر تغییر کاربری فضای سبز شهری با مجوز شهرداری، گفت: متاسفانه اگر این اخبار صحت داشته باشد معلوم خواهد شد که این اقدامات و واگذاری مجوزها تنها برای شهرداری درآمد زایی داشته و مسئولان در این باره به هیچ چیز دیگری هم فکر نکرده اند.

پیرموذن با بیان اینکه واگذاری مجوز برای تغییر کاربری فضای سبز شهری عوایدی برای شهرداری در بر دارد، افزود: باید مشخص شود که شهرداری در تغییر کاربری اراضی شهری تهران چقدر نقش داشته که این موضوع در نخستین جلسه فراکسیون محیط زیست مجلس بررسی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با ضرورت برخورد جدی با هر نوع برج سازی در تهران خارج از ضوابط قانونی، تصریح کرد: با تغییر کاربری فضای سبز شهری حیطه تنفس مردم تنگ خواهد شد.

وی با یادآوری تغییر کاربری ملک های شخصی در تهران و عدم همکاری شهرداری با مالکان آن ها برای ارایه زمین دیگری برای جلوگیری از این نوع تغییر کاربری ها، افزود: مالکیت محترم است و شهرداری باید در اعطای حقوق مسلم افراد جدیت به خرج دهد اما این نوع واگذاری می تواند با واگذاری زمین در جای دیگر به مالک از نابودی ازاضی سبز شهری جلوگیری کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم فراکسیون محیط زیست مجلس با دعوت از شهردار تهران خواهان توقف هر نوع تغییر کاربری و قطع درختان در نقاط شهری تهران خواهد شد./

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.