گروه جامعه - قم- خبرنگار قدس: مراجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت بر افزایش جمعیت همراه با برنامه‌ریزی درست بهداشتی درمانی تاکید کردند.

 نگرانی مراجع تقلید از رویکرد نخبگان به تک فرزندی

آیت ا... صافی گلپایگانی در دیدار وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم برنامه‌های شما اسباب خوشحالی و مسرت مردم و بیماران را فراهم می‌آورد و بابت آن به شما تبریک می‌گوییم، زیرا اقداماتی که در جهت رضایت خداوند متعال انجام می‌‌شود قابل تقدیر است و ان‌شاء‌ا... بتوانید در خدمت به مردم بخصوص محرومان و مستضعفان جامعه موفّق و مؤید باشید. ایشان بر لزوم اهتمام بیشتر در خدمت رسانی به مردم با وجود تلاش جدی و گسترده دکتر هاشمی تاکید کرد و افزود: شک نکنید اعمال شما توفیقی بزرگ و به خواست خداوند متعال است و بدانید موفقیت شما موفقیت دولت و نظام محسوب می‌شود.

 این مرجع عالیقدر در ادامه با اشاره به لزوم وحدت و همدلی مسؤولان برای پیشبرد اهداف اسلام در جامعه یادآور شد: حسن نیت شما بر کسی پوشیده نیست، پشتکار داشته باشید و از حمایت سایر دستگاه‌ها نیز در پیشبرد اهداف خود استفاده نمایید، زیرا هدف همه ما اعتلای پرچم اسلام است.

 

  داشتن نسلی توانمند یک امر حیاتی است

آیت‌ا... وحید خراسانی در دیدار وزیر بهداشت، اهمیت سلامت جسم و روح در زندگی و سعادت بشر را یادآور شد و عنوان داشت: جسم مردم به شما پزشکان و روح مردم به روحانیون و عالمان دین سپرده شده است.

ایشان در ادامه اضافه کرد: بین روح و بدن ارتباط عجیبی است، حتی یک خیال در روح و یک فکر بر جسم تأثیر دارد و واکنش آن قابل مشاهده است و به همین جهت هم گفته شده که عقل سالم در بدن سالم است.

این مرجع معظم تقلید با تقدیر از تلاشهای دکتر هاشمی در ایجاد اصلاح در حوزه سلامت کشور خاطر نشان کرد: حرف و سخن شما در اطبا مؤثر است و ان‌شاءا... سفارش کنید به اطبا برای فعالیت بیشتر و خدمت بهتر به مردم و همچنین تشویق آنان به شرکت در عزاداری‌های شهادت حضرت زهرا (س) و حضور در طرح داوطلبانه طبابت رایگان در ایام شهادت حضرت زهرا(س) که اجر بسیاری دارد.

 

  خدمات ارزنده بهداشتی دولت

آیت‌ا... نوری همدانی هم در دیدار وزیر بهداشت گفت: خدمت دولت یازدهم در امر بهداشت وسیع، مهم و کم نظیر است.

وی افزود: در روزگاری در نقاط مختلف کشور دسترسی مردم به اطبا آسان نبود اما امروز، شاهد حضور پزشکان در روستا‌ها و نقاط دورافتاده هستیم و دسترسی محرومان به نیازهای پزشکی آسان شده است.

این مرجع تقلید خدمت به مردم را نیازمند نظارت درست دانست و گفت: آنچه تاکنون در بخش بهداشت صورت گرفته و طراحی شده باید نظارت درست داشته باشد تا تداوم پیدا کند و موانع از سرراه برداشته شود. وی تصریح کرد: کشور ما در دنیا به لحاظ عزت، اقتدار و امنیت نمونه است.

 

  متکی به سرمایه های خودمان باشیم

آیت‌ا... جوادی آملی نیز در دیدار وزیر بهداشت گفت: کیفیت و کمیت درمان باید جامع‌الاطراف باشد. این امر محال نیست، بلکه سخت است.

وی افزود: اگر احساس کنیم در مقابل تمامی اعمال مسؤول هستیم نتیجه بهتر از این می‌شود و مشکلات اساسی حل خواهد شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: کشور ما دارای نعمت‌های فراوانی است، دلیلی ندارد تحریم بتواند بر ما اثر بگذارد در دو طرف کشور ما دریا و ذخایر غنی آن وجود دارد، اگر دلمان می‌خواهد اقتصادمان مقاومتی باشد باید متکی به سرمایه‌های خودمان باشیم.

 

 بیمه سلامت خاطر مردم را آسوده کرد

آیت ا... مکارم شیرازی نیز در دیدار وزیر بهداشت گفت: بیمه سلامت در دولت یازدهم خاطر بسیاری از مردم را در بحث درمان آسوده کرد و یکی از اقدامهای خوب محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید رشد و توسعه پزشکی کشور را خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به تحریمهای فراوان در بخشهای مختلف، پزشکی ایران در بخش درمان و تجهیزات از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: بارز‌ترین خدمات دولت یازدهم در بخش بهداشتی بوده است و باید به مردم اطمینان لازم را در ادامه این طرحها داد و متناسب با بودجه کشور شتاب متناسب داشته باشد.

آیت ا... مکارم شیرازی وحدت میان مسؤولان و دانشگاه‌های مختلف را امری لازم و ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در برابر فشار دشمنان انسجام داخلی در میان دستگاه‌ها بیشتر شده است.

 

  اصلاح اشتباهات جمعیتی

این مرجع تقلید بر اصلاح اشتباهات گذشته در بخش جمعیتی گفت: اقدامات گذشته اشتباهی بود که در کاهش جمعیت اثر گذاشت. لازم است در شرایط کنونی شعار «فرزند بیشتر زندگی قوی‌تر و آبرومند» را ترویج کنیم و این نیازمند حمایت همگان در بخشهای مختلف مسکن و تامین شغل می‌باشد.

آیت ا... سبحانی نیز در دیدار وزیر بهداشت گفت: گامهای وزارت بهداشت و دولت یازدهم در طول تاریخ بی‌سابقه و بسیار بلند است.

وی با اشاره به دستور اسلام به گسترش جمعیت گفت: افزایش جمعیت نگرانی و ترس ندارد، زیرا خداوند روزی بندگانش را تامین خواهد کرد.

این مرجع تقلید افزود: متاسفانه نخبگان جامعه به تک فرزندی روی آورده‌اند. باید آنها را به افزایش جمعیت ترغیب کرد تا آنها هم در جامعه این تفکر را تبلیغ کنند.

 

  عملکرد خوب، بهترین تبلیغ است

آیت ا... موسوی اردبیلی هم در دیدار وزیر بهداشت از عملکرد خوب وزارت بهداشت تشکر و قدردانی کرد و گفت: وزارت بهداشت توانست قانون ۲۰ ساله را اجرایی کند و این جای تقدیر دارد. وی افزود: بهترین تبلیغ برای شما عملکرد خوب شماست که به نمایش گذاشته‌اید و این موجب همراهی مردم هم می‌شود.

وزیر بهداشت نیز در سفر قم اعلام کرد: با راه اندازی دانشگاه پزشکی بین المللی در قم از سراسر کشور و کشورهای دیگر دانشجو جذب می‌شود. وی گفت: باید به جایی برسیم که دفترچه‌های بیمه حکم پول نقد را داشته باشد و مشکلات آن حل شود.

هاشمی افزود: در حوزه افزایش جمعیت حرکتهای اصلاحی شروع شده و مراکز تنظیم خانواده برخلاف گذشته دستورالعمل‌های جدید را اجرایی می‌کنند و آموزشهای لازم را هم دیده‌اند.

وی گفت: اجرای برنامه‌های افزایش جمعیت نیازمند حمایت مجلس و مجموعه دولت است و نمایندگان مجلس باید نگرانی‌های خانواده‌ها را در این زمینه مورد توجه قرار دهند و براى حل آنها اقدام کنند.

دکتر هاشمی گفت: کاهش جمعیت مسیر نادرستی بود و آهنگ مسیر تغییر باروری متناسب با نیاز جامعه نیست، بلکه بخشی از ماموریت ما نگاه به باروری است و ما انتظار حمایت بیمه‌ها از نابارور‌ها را داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.