دلارام عظیمی: یک سال و نیم پیش وقتی کارلو آنچلوتی به مادرید رفت، میلان با 18 عنوان قهرمانی بین المللی برتری قابل توجهی به رئال مادرید داشت. تیم مادریدی از ده سال پیش از این تاریخ روی رکورد 15 عنوان قهرمانی بین المللی متوقف مانده بود، ...

آنچلوتی در یک قدمی رکورد میلان

 یعنی درست از تابستان 2002 که بیسنته دل بوسکه از سمت خود اخراج شده و کارلوس کی روش روی نیمکت این تیم نشست، سقوط کهکشانی ها آغاز شد و با استعفای فلورنتینو پرس در فوریه 2006 خاتمه یافت.

 پرس سال 2009 بار دیگر به این باشگاه بازگشت و سال بعد ژوزه مورینیو را به مادرید آورد، ولی حتی سه سال حضور مرد پرتغالی هم نتوانست به تکرار افتخارهای قبلی این تیم در اروپا کمکی کند. فلورنتینو این بار سراغ آنچلوتی در پاریس رفت. کارلتو به لطف سرمایه گذاری های کلان رئال در دوره دوم حضور فلورنتینو در باشگاه، تحولی عمیق در این تیم ایجاد کرد و امشب فرصت برابری با افتخارات میلان تیم سابقش را دارد. اگر رئال در بازی امشب برابر سن لورنسو پیروز شود، به رکورد 18 عنوان قهرمانی میلان و بوکاجونیورس در رقابتهای بین المللی دست خواهد یافت.

میلان با آنچلوتی آخرین عنوان قهرمانی خود را در جام باشگاه‌های جهان در سال 2007 کسب کرد. مادرید هم با همین مربی دهمین جام قهرمانی چمپیونزلیگ خود را فتح کرد و سپس در سوپرجام اروپا هم برای دومین بار قهرمان شد. حالا کهکشانی ها برای قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان برای نخستین بار دورخیز برداشته اند.

 رئال پیشتر سه بار در جام بین قاره ای برنده شده بود. آنچلوتی سه شنبه شب در مراکش گفت که می خواهیم یک سال فراموش نشدنی را به بهترین شکل ممکن به پایان رسانیم. بازی امشب با هرنتیجه ای به پایان رسد، رئال یک سال باورنکردنی را سپری کرده و هیچ شکی دراین مورد نیست. این تیم در سال 2014 توانسته 50 پیروزی، 5 تساوی و 7 شکست در 62 بازی سال خورشیدی درکارنامه اش ثبت کند و از بارسلونای پپ گواردیولا هم فراتر رفته است. مادریدی ها در این مدت 176 گل به ثمر رسانده و 41 گل دریافت کرده اند. این هم رکورد دیگری است که آنچلوتی از گواردیولا ربوده است. عناوین قهرمانی کارلتو با رئال تا امروز سه جام بوده اند. علاوه بر دو جام بین المللی، او در جام حذفی هم رئال را قهرمان کرده و اگر امروز سن لورنسو را شکست دهد، او در یک سال و نیم حضورش در مادرید بیشتر از مورینیو در سه سال مربیگری در رئال جام تصاحب کرده است.

 اشتهای رئال برای کسب عناوین قهرمانی پایان ناپذیر است. آنها برای سوپرجام اروپا هم برنامه ریزی دقیقی داشته و بی‌رحمانه مقابل سویا در کاردیف پیروز شدند. آنچلوتی می داند که تیمش به عنوان مدعی به مراکش آمده و به این حقیقت اعتراف کرده است، ولی در بین بازیکنان رئال بازیکنان کمی پیشتر دراین تورنمنت جام قهرمانی را کسب کرده اند. کروس سال گذشته با بایرن گواردیولا در همین مراکش و کریس رونالدو در سال 2008 با منچستریونایتد قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده بودند. آنچلوتی در بین 30 عنوان قهرمانی اش، 2 جام بین قاره ای در نقش بازیکن و یک جام باشگاه‌های جهان در نقش مربی دارد. او همه این افتخارات را با میلان کسب کرده بود. او بخش مهمی از آن هجده جام قهرمانی بین المللی است که گالیانی همیشه با افتخار از آنها حرف زده است،ولی او امروز در مادرید همه کاره است. اگر رئال امشب به رکوردهای میلان برسد، آنگاه سبقت گرفتن از رکورد بوکا و میلان در آینده کمی دشوار هم خواهد بود. آنگاه آنچلوتی باید یک رکورد دیگر را هم ثبت کند و آن تلاش برای کسب دومین جام قهرمانی چمپیونز در دو سال پیاپی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.