مهدی شهرآبادی: قدس ویژه خراسان - نیروهای انتظامی مشهد مقدس آماده ارایه خدمات به زائران و کاروانهای پیاده دهه آخر صفر هستند.

 کشف کلاهبرداری بزرگ در مشهد

به گزارش خبرنگار ما، فرمانده انتظامی شهرستان مشهد مقدس در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های پلیس در ایام دهه آخر صفر و با اشاره به ورود میلیونها زائر در این ایام به شهر مشهد مقدس اظهار داشت: هم اکنون کاروانهای متعددی از شهرهای مختلف استان و همچنین سایر استانهای کشور در حال عزیمت به مشهد برای برگزاری مراسم ایام سوگواری دهه آخر صفر هستند که با توجه به این حضور گسترده، تمهیداتی برای ارایه کمک و هدایت و ارایه خدمات مطلوب به زائران در نظر گرفته شده است.

سرهنگ نیکمرام افزود: یکی از توصیه‌های پلیس در این ایام به زائران و مسافران و مجاوران این است که حتی الامکان از آوردن هر گونه وسایل نقلیه به هسته مرکزی شهر خودداری نمایند و از ظرفیت پارکینگ‌های مجاز در نقاط مختلف و اطراف هسته مرکزی شهر استفاده نمایند تا شرایط برای سهولت ترددها در این ایام و در مرکز شهر فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه زائران و مسافران در این ایام از همراه نداشتن هرگونه وسایل اضافه مانند کیف دستی و یا وسایل گران قیمت و در خودرو و موتورسيكلت خودداری نمایند تا این مسأله زمینه‌ای برای تحریک و بروز سرقت نشود، اظهار داشت: این مسأله برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی به افراد و همچنین تأمین امنیت زائران است.

وی همچنین گفت: در صورت رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی و محدودیت‌های ترافیکی این ایام خودروها و موتورسيكلت‌های متخلف توقیف و یا با جرثقیل حمل خواهند شد.

 

*اسکان موقت زائران

وی ایجاد شرایط مطلوب برای اسکان موقت زائران و ارایه راهنمایی‌ها در این زمینه را از دیگر وظایف پلیس در این ایام عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه احتمال می‌رود برای برخی هیأتها و کاروانهای عزاداری مکان اسکان و یا محل اقامتی در نظر نگرفته باشد مأموران با راهنمایی و هدایت مناسب این کاروانها به محل‌های اقامتی در نظر گرفته شده و مناسب در این زمینه اقدام خواهند کرد و در این زمینه نیز هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های مسؤول به عمل آمده تا زائران با مشکل مواجه نشوند.

سرهنگ نیکمرام تصریح کرد: همچنین به مسؤولان هماهنگی کاروانهای پیاده توصیه‌هایی شده است تا این کاروانها از مسیرهای تعیین شده و در زمان معینی (هنگام روز) حرکت نمایند تا با سوانح و یا حوادث احتمالی مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه براساس گزارشها خوشبختانه هیچ حادثه‌ای در مسیر زائران و کاروانهای پیاده گزارش نشده و نیروهای انتظامی در تمام مسیرهای ورودی شهر مشهد مقدس مستقر شده‌اند، اظهار داشت: در برنامه‌های داخل شهر نیز ما از شهروندان درخواست کرده‌ایم حتی الامکان مراسم عزاداری دهه آخر صفر را در نزدیکترین حسینیه و تکایای محله خودشان برگزار نمایند و از سفرهای درون شهری بخصوص به هسته مرکزی شهر اجتناب نمایند تا شاهد ترافیک روان در خیابانهای منتهی به حرم مطهر و تسهیل تردد زائران پیاده باشیم.

وی همچنین از آمادگی 24 ساعته مرکز فوریتهای پلیسی 110 برای دریافت گزارشهای مردمی و زائران خبر داد و گفت: این مرکز آماده است افزون بر ارشاد و راهنمایی متقاضیان، درخصوص سایر مسایل مانند بحث گمشدگان و رسیدگی به مطالبات مردمی از پلیس، خدمات رسانی لازم را انجام دهد.

 

*بازدیدهای سرزده از اماکن اقامتی

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر چگونگی نظارت پلیس بر اماکن اقامتی در ایام دهه آخر صفر گفت: در این ایام باهمکاری و هماهنگی اداره نظارت بر اماکن عمومی، اتحادیه‌های هتل داران و هتل آپارتمانها، عوامل انتظامی حرم مطهر، سازمان میراث فرهنگی برنامه‌های خاصی برای نظارت بر اماکن اقامتی در نظر گرفته شده، به طوری که بازدیدهای سرزده و غیرمترقبه از این اماکن یکی از طرحهای ما در ایام دهه آخر صفر است.

 

*افزایش 30 درصدی کشف سرقت

سرهنگ نیکمرام در ادامه این نشست خبری از افزایش 30 درصدی کشف سرقت در شهر مشهد از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این افزایش کشف در راستای افزایش تلاشهای بی‌وقفه پلیس برای کشف سرقت و افزایش ضریب امنیتی شهروندان و زائران است.

 

*برخورد شدید پلیس با تظاهرکنندگان به اسیدپاشی

وی با اشاره به اینکه آمار جرایم خشن در شهر مشهد بسیار کاهش یافته است، گفت: به عنوان مثال در بحث سرقت مسلحانه از بانکها هم اکنون آمارها به صفر رسیده که این به دلیل تلاشهای جدی در مجموعه پلیس انتظامی مشهد مقدس است.

وی با بیان اینکه آمار جرایم در آذرماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل روند نزولی داشته است، درخصوص بحث تظاهر به اسیدپاشی هم گفت: تظاهر به اسیدپاشی جرم محسوب شده و با متخلفان بشدت برخورد می‌شود.

 

*کشف کلاهبرداری بزرگ در مشهد

سرهنگ نیکمرام همچنین از کشف یک فقره کلاهبرداری بزرگ در شهر مشهد خبر داد و گفت: در این پرونده چند کلاهبردار تحت عنوان خریدار وارد معامله با صاحب یک هتل در مشهد می‌شوند که در این معامله، طرفین خریدار هتل، یک فرد عرب زبان (که بعد معلوم شد فرد مورد نظر ایرانی است) را برای انجام این معامله که مبلغ آن در حدود 50 میلیارد تومان بود به عنوان واسطه و خریدار اصلی معرفی می‌کنند.

فرمانده انتظامی مشهد مقدس افزود: در نهایت صاحب هتل اعلام می‌کند 25 میلیارد تومان به یکی از مؤسسات مالی بدهکار است که افراد کلاهبردار با قبول پرداخت این بدهی، از صاحب هتل وکالت بلاعزل می‌گیرند.

وی افزود: پس از این مسأله و هنگام انتقال اسناد هتل و فروش آن و با اعلام ظن صاحب هتل به این افراد، مأموران انتظامی مشهد مقدس به مسأله ورود پیدا کرده و افراد کلاهبردار را بازداشت می‌کنند که هم اکنون این پرونده روند قضایی خود را طی می‌کند و متهمان در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در این پرونده وکیل خریداران نیز که تخلفاتی داشته و لغو مجوز شده بوده بازداشت و به دستگاه قضایی معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.