سپاهی یونسی: مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: برای طرح «استقبال از بهار» سال آینده 5/2 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

اختصاص2/5میلیارد تومان برای «استقبال از بهار»94

محمد هادی عرفان که پنجشنبه گذشته در باره برگزاری استقبال از بهار 94 با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: سال 93 بودجه در نظر گرفته شده برای این برنامه یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود و خوشبختانه امسال این عدد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه استقبال از بهار 94 با پنج محور برگزار می‌شود، افزود: امسال پیش از ساخت المانها نقاطی که قرار است برای آن جانمایی شود مشخص شده و شمار المانهای در نظر گرفته 90 مورد خواهد بود.

عرفان، در بخش دیگری به همراهی شهرداری‌های مناطق مختلف برای برگزاری این برنامه خبر داد و افزود: امسال شهرداری‌های مناطق ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶نیز به طرح برگزیده جایزه ای خواهند داد.

وی تصریح کرد: محورهای منتهی به حرم و مناطق پرتردد مشهد برای نصب المان از اهمیت بالایی برخوردار است و از این جهت به این مناطق  به صورت ویژه خواهیم پرداخت و ایستگاه‌های استقبال از زائر در مسیرهای نیشابور و قوچان نیز شامل این توجه بیشتر خواهند شد.

در این نشست همچنین حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با بیان اینکه مشهد با وجود حرم امام رضا(ع) هر ساله و از جمله در نوروز پذیرای زائران فراوانی است، افزود: «استقبال از بهار» رسم زیبایی است که در سالهای اخیر شکل گرفت و خوشبختانه با وجود برخی نقدها مسیری رو به کمال را طی کرده است.

وی با بیان اینکه این کمیسیون از هر برنامه ای که به نشاط و شادابی مشهد کمک کند دفاع خواهد کرد، گفت: علت این امر این است که یکی از نشانه‌های شهر اسلامی سرزندگی آن است که رهبر معظم انقلاب هم بر این نکته تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بودجه ما باید کمک کنیم و در بحث طراحی‌ها هنرمندان بویژه دانشجویان کمک کنند چون مشهد تابلوی نظام است و از این جهت از هنرمندان می‌خواهیم در این میدان با تمام وجود وارد شوند تا استقبال از بهار مشهد به بهترین شکل برگزار شود.

اخلاقی همچنین با اشاره به این نکته که متأسفانه هم اکنون ورودی‌های مشهد وضعیت خوبی ندارد، افزود: در این زمینه به دنبال این هستیم که در آینده نزدیک برای دو ورودی اصلی مشهد یعنی ورودی نیشابور و ورودی قوچان سردرهایی طراحی کنیم.

وی افزود: در بین شهرها، شهری نداریم که روزانه این همه زائر داشته باشد و این یعنی یک ظرفیت بزرگ برای نظام در همه زمینه‌ها و لازم است برای بهتر شدن وضعیت مشهد حاکمیت جدی‌تر به میدان بیاید.

اخلاقی تأکید کرد: هر تحولی از مشهد آغاز شود زود همگانی می‌شود، چون مردم از سراسر ایران به مشهد می‌آیند و این یعنی اینکه دولت باید در برنامه بودجه نگاه ویژه‌ای به مشهد داشته باشد.

وی یادآور شد: کارگروه ملی زیارت که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود در حال احیا شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.