قدس آنلاین: شهردار اصفهان گفت: هنوز درآمد‌های پایدار از جایگاهی در شهرداری‌ها برخوردار نیستند و درآمد‌های اکثر شهرداری‌ها به صورت تک‌محصولی و با استفاده از فروش عوارض تراکم‌ها تأمین می‌شود.

تامین درآمد اکثرشهرداری‌ها با فروش عوارض تراکم‌ها!

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در چهل و نهمین اجلاس مشورتی شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور اظهار داشت: رفع مشکلات و مسائل شهری با تعامل بین شورا و شهرداری امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه این جلسه با این هدف برگزار شده است، اضافه کرد: اما گره‌ها و مشکلات بسیاری در راستای تعامل و هم‌فکری شورا و شهرداری در راستای رفع مشکلات و معضلات مسائل شهری وجود دارد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 15 سال از فعالیت شورا‌ها می‌گذرد، تصریح کرد: اما هنوز اعتقاد شورایی در لایه‌های دولت و کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وضعیت حساسی وجود دارد، ادامه داد: مباحث باید به سمتی سوق داده شوند که مردم‌سالاری دینی بر جامعه حاکم شود و با این موضوع بسیاری از مشکلات موجود در شهر‌ها برطرف شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه هنوز اعتقاد شورایی در کشور شکل نگرفته است، تاکید کرد: تاکنون جلسات مختلفی در راستای شفاف‌سازی در این زمینه برگزار شده اما اعتقاد شورایی هنوز در کشور ایجاد نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ابطال پی‌در‌پی مصوبات ما در شورا‌ها از مشکلات اصلی ما است، افزود: شورای عالی استان‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کند و هماهنگی‌های لازم در این حوزه صورت بگیرد.

شهردار اصفهان گفت: هنوز درآمد‌های پایدار از جایگاهی در شهرداری‌ها برخوردار نیستند و درآمد‌های اکثر شهرداری‌ها به صورت تک‌محصولی و با استفاده از فروش عوارض تراکم‌ها تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز حق‌العرض عوارض محلی در ارتباط با سازمان‌های ملی برای دیوان عدالت اداری برطرف نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر بحث‌های بسیاری در زمینه تفاوت عوارض ملی و منطقه‌ای وجود دارد و خدمات دولت به شهرداری‌ها روز به‌روز قطع شده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه کمک‌های سالانه دولت در زمینه حمل و نقل عمومی به شهرداری‌ها قطع شده است، ادامه داد: در حال حاضر سهم 17.5 درصدی شهرداری‌ها برای خرید اتوبوس به 100 درصد افزایش یافته است و طی 6 سال گذشته دولت هیچ اتوبوسی به شهرداری نداده است.

وی با تاکید بر اینکه سهم شهرداری در راستای راه‌اندازی قطار شهری 50 درصد است و دولت نیز در این زمینه سهم 50 درصدی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری بیشترین سهم را در این زمینه پرداخت کرده و دولت به تعهدات خود در راستای قطار شهری اصفهان عمل نمی‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.